3.2

Train to Busan

Medan ett zombievirus bryter ut i Sydkorea, kämpar några passagerare för sin överlevnad på tåget från Seoul till Busan.

Originaltitel Busanhaeng
Regissör Yeon Sang-ho
Manus Yeon Sang-ho
Genre Action, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Gong Yoo, Jeong Yu-mi, Ma Dong-seok, Kim Soo-ahn, Kim Eui-sung, Choi Woo-sik, Ahn So-hee, Jang Hyuk-jin, Shim Eun-kyung, Kim Jae-rok, Choi Gwi-hwa, Jeong Seok-yong, Ye Soo-jung, Park Myung-shin, Han Seong-soo, Kim Chang-hwan

kovikovi
2021-09-09
jag tjöt som en gris när jag tittade på den, det var en SÅN bra film legit asså
F-M-J
2021-07-28
Trots ganska stora logiska luckor och brister som stör så blir filmen riktigt underhållande efter man köpt filmens spelplan och idé.
bojaka
2020-11-15
Sjukt bra film!!!
DiMMUBoRGiR
2020-11-11
Övertydlig i moralbudskap, men engagerande och sorglig.
Ranma
2020-01-04
Den har precis lagom tempo genom hela filmen, bra manus och riktigt snyggt genomfört. Det är förstås inga jättestora överraskningar, men det gör verkligen inget. Snyggt, spännande och riktigt sevärt! Har sett den både på bio och dvd, den höll lika bra även vid andra titten. Jag gillar också de lite mer humoristiska inslagen, t ex dessa överdrivet vällande zombies.
2018-12-08
Imponerande intensitet. Några fräcka fiffigheter, annars är det mest mall 1A. Men intensitet och spänning är långt ifrån någon bristvara. Mycket bra popcorn-rulle. (10/15)
Makta
2018-11-10
Bättre än många andra zombiefilmer men inte någon favorit.
Zebulonm
2018-10-18
Inte min typ av film.
paninaro
2018-07-06
En gillar ju filmer som utspelar sig på tåg, och att ta zombiegenren med på tåget är både kreativt och klart intressant. Man lyckas skapa en tät och klaustrofobisk stämning, med precis lagom portionerade andningshål. Tyvärr så är persongalleriet inte mindre än skrattretande och det är ovanpå det dessutom melodramatiskt så det förslår. Känslan efteråt är således att man delvis kastat bort en riktigt bra idé, men själva resan är ändå så kul att det räcker till en trea.
HerrNenne
2018-06-01
Det här är en trevlig mix mellan zombiefilm och tågfilm som jag gillar. Inget världsomvälvande dock, den följer de flesta klyschorna du kan finna. Karaktärerna är som nämnt rätt ytliga, varav en faktiskt nästan själv förstör filmen, den klassiska ego-onda direktören.