3.3

Training Day

Jake Hoyt är nyutexaminerad vid Los Angeles-polisens narkotikarotel. När han en dag får slå följe med den äldre och rutinerade polismannen Alonzo Harris upptäckter han att kollegan inte bara är en skicklig yrkesman, utan även synnerligen korrumperad och farlig.

Originaltitel Training Day
Regissör Antoine Fuqua
Manus David Ayer
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Denzel Washington, Ethan Hawke, Scott Glenn, Tom Berenger, Harris Yulin, Raymond J Barry, Cliff Curtis, Dr Dre, Snoop Dogg, Macy Gray, Charlotte Ayanna, Eva Mendes, Nick Chinlund, Jaime Gomez, Raymond Cruz, Noel Gugliemi, Samantha Esteban

Skapad 2019-12-19 av Loomis
Regissören Antoine Fuqua som tidigare gjort bl.a. The Replacement Killers (1998) samlar här i sin nya film två av Hollywoods största skådespelare, Ethan Hawke och Denzel Washington. Båda blev Os...   Läs mer »

Andreas_
2021-04-04
En väldigt bra film av Antoine Fuqua som gjort en hel del bra och välgjorda actionfilmer, speciellt med Denzel Washington i många av dom och detta är nog en av hans bättre filmer faktiskt, mycket tack vare att David Ayer är jäkligt bra på att skriva just denna typen av film, med gangsters och ruttna poliser (dock betydligt sämre som regissör) och detta är absolut ett av hans finaste verk när det kommer till manus och det är många bra skådespelare med, speciellt i mindre roller som t.ex Scott Glenn men jäklar va bra både Ethan Hawke och Denzel Washington är, Denzel fick sig en oscar och det är helt välförtjänt, för det är inte många roller som han gjort bättre än som just en rutten snut i denna film, Ethan Hawke gör en av sitt livs bästa roller som laglydig rookie som vill att allt ska gå rätt till men försöker lära sig att bli "street smart" av en rutinerad Washington och vi får följa dessa två under en dag i Los Angeles undre värld där mycket händer och det är spännande från början till slutet och både Hawke och Washington har en magisk kemi och Antoine Fuqua får verkligen ut det bästa av dom båda, kan verkligen inte förstå att Hawke aldrig fick en oscar för sin roll här. Filmen kanske inte är så bra i mångas ögon, mycket tack vare att handlingen är rätt otrolig och visst hittar man en del "plot holes" om man letar, men när skådespeleriet är så här bra så fokuserar man inte på detta, utan rycks med på en spännande och intensiv resa och det känns verkligen mörkt och dystert och många gånger otäckt realistiskt och jag kan inte annat än hylla denna film, som håller lika bra idag som för 20 år sedan, så mitt betyg blir trots sina brister här och var, en riktigt stark 4:a, mycket tack vare skådespeleriet såklart, rekommenderas!
sodomiten
2019-06-27
Det är ganska tacksamt att förlägga handlingen kring en rutten snut och Denzel Washington får här fritt spelrum att brilliera hur mycket som helst. Men sen då? Slutet tycker jag avslöjar att det här är en innehållslös film.
Rockylin
2018-10-24
Wow var längesen jag blev så underväldigad av en film, hade ändå rätt höga förväntningar på den här med tanke på att Denzel fick en oscars för rollen. Ingen logik i storyn eller karaktärerna och man kastar runt med många tråkiga stereotyper. Gillar Ethan Hawke, känns som man kan relatera med hans förvirrade karaktär i filmen som inte heller verkar förstå vad som händer, och verkar vara den enda som agerar med förnuft. Det blir bara omöjligt att ta Denzels roll på allvar, och det känns ironiskt när det är hans roll som har belönats. Inte min kopp te helt enkelt, oscarsvinnande action ska vara mycket bättre än så här.
2018-07-30
Kass!
RustyFilm
2016-12-11
Har svårt för den har typen av pubertal amerikansk macho polisfilm som är överkryddad med vad som tros vara coolt beteenden och dialog.
Halofreak92swe
2016-11-05
Första halvan var ganska långsam men byggde upp riktigt bra till andra halvan som var mycket mer fartfylld och spännande. Grov, rå action med en väldigt hård Denzel Washington i huvudrollen! You reap what you sow. Svag 4.
nikdelarge
2016-09-19
"I didn't know you liked to get wet"
Totenkopf
2016-07-28
Sevärd, riktigt bra actionrulle.
Djason
2015-11-03
Denzel Washington är lysande som korrupt snut, inte konstigt att han belönades med en Oscar. Filmen är trots sina 2 timmar rappt berättad och det blir aldrig tråkigt. Bra skådisar i biroller med.
Raimo_1985
2015-09-10
Andra titten, tror det var sex år sedan sist. Denna gång blir det full poäng hela vägen! Denzels bästa film? Hawke är också bra och alla cameos! Snoop, Macy Grey, Dre! :D