2.5

Trainwreck: My Life as an Idiot

Jeff är nykter alkoholist med inlärningssvårigheter, tourettes syndrom samt balanssinnesproblem. Han går på AA-möten där han en dag träffar Lynn som inspirerar honom till att få ordning på sitt liv.

Originaltitel Trainwreck: My Life as an Idiot
Alternativ titel American Loser
Regissör Tod Harrison Williams
Manus Tod Harrison Williams
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Seann William Scott, Gretchen Mol, Deirdre O'Connell, Kevin Conway, Jeff Garlin, Denis O'Hare, Stephen Adly Guirgis, Charlie Tahan, Tonye Patano, Adrian Martinez, Matt Mulhern, Jason Mantzoukas

KyLLo
2018-11-16
Jag trodde att det skulle vara en komedi i mängden. Men det är en blandning mellan mörkt drama och komedi. Intim och närgången. I centrum står en man som bär på alla tänkbara åkommor, men som drömmer om att leva ett normalt liv med flickvän och arbete. Man får ta del av hans kärleksliv, arbetsliv, sexliv och starka band till modern. Ganska fängslande och lite smårolig på sina ställen, däremot tycker jag inte att den känns gripande eller helt seriös. Författaren och komikern Jeff Nichols har skrivit förlagan och filmen handlar i grunden om hans liv.
empezar
2012-01-03
Vacker film.
MsA
2010-02-22
Baseras på ett sant öde, vilket jag inte visste när jag såg den. Den var smått underhållande och William Scott fungerar mycket bra som Nichols!
Murvel48
2009-12-17
Ännu en av dessa "komedier" där man inte ens är i närheten av att skratta. Den var inget vidare som drama heller.
Goham
2009-09-30
SWS visar att han är bra. Lite dråplig historia å följer inte standardmallen i berättandet, vilket är skönt.
Christofer
2009-05-05
En tragikomisk berättelse som tyvärr inte klarar av att hålla intresset uppe filmen igenom. Seann W.S. gör det riktigt bra här, så det är inte hans fel att det tyvärr inte höll hela vägen. Det känns snarare som att tempot var lite väl lågt under stora delar av filmen, samt att det saknades nånting som fått filmen att lyfta. Egentligen vill jag ge den en trea, men eftersom jag under långa stunder satt och skruvade på mig och undrade hur långt jag hade sett och hur långt som var kvar av filmen, så kan det tyvärr inte bli mer än en tvåa i betyg.
Cloonie
2009-03-28
Trodde att jag skulle gilla denna, men icke. Handlingen lät intressant och annorlunda på pappret, men jag fick aldrig något riktigt grepp om den, den kändes lite för osammanhängande ibland. Och den var inte rolig en endaste gång heller.
bjornnyquist
2009-03-10
Kändes som betydligt längre än 93 minuter måste jag säga, inte för att den var dålig.. Men den var lite udda, men intressant. Han verkar ju helt klart ha lite problem iaf. :P
isecore
2008-11-09
Överraskande bra och mänsklig samt på sina ställen extremt komisk och tragisk, men saknar tyvärr nåt som håller ihop det hela.
Naipaul
2008-11-01
Underhållande och trevlig. En lättsam film.