2.5

Trancers

Utspelar sig dels 300 år in i framtiden och i nutid (1985). Jack Deth är en polis som åker tillbaka i tiden för att fånga terroristen Whistler som med tankekraft kan kontrollera och förvandla folk till "trancers", zombieliknande hjärndöda varelser som gör allt Whistler säger åt dem.

Originaltitel Trancers
Alternativ titel Future Cop
Regissör Charles Band
Manus Danny Bilson, Paul De Meo
Genre 80-tal, Science Fiction, Action
Skådespelare Tim Thomerson, Helen Hunt, Michael Stefani, Art LaFleur, Thelma Hopkins, Richard Herd

Bomkia
2016-06-20
Ja, detta är ganska dåligt gjort, men det är förvånansvärt underhållande och jag skrattade högt några gånger. 3a.
Raimo_1985
2016-05-20
Cool och riktigt rolig framförallt! Mycket bättre än Parasite av Charles Band jag såg häromdagen. Man kan knappt tro att det är samma regissör!
eriqk
2015-10-01
"klantarsle" står klottrat på en kartonglåda herr deth kryper in i
2015-03-02
En av det kultiga B-filmsbolaget Full Moon´s flaggskepp är Trancers-serien. Känner man till och gillar bolagets titlar (åtm fram till år 2000) så vet man vad man får. Det här är B, men rätt charmigt med tidsresor, breda kostymer, vapen och oneliners. Ska nu beta av de 4 uppföljarna och det ska bli kul att se om det håller ihop.
Dutch
2015-02-21
Haha b
Count_Duckula
2013-10-30
Dry hair is for squids.
karlmats
2012-03-08
En kultfilm med bara 30 betyg här på FT? Med skön distans till materialet kastar man sig iaf ut i b-filmens härliga värld, här är det tidsresor och backslick som gäller, lägligt nog åker man tillbaka till just 80-talet vilket passar budgeten rätt fint. Thomerson är skön som vanligt och Helen Hunt var nog allt en liten pudding på denna tid. Trots en del försök till roliga kommentarer finns det tyvärr inte så mycket som sticker ut här, underhållande för stunden är det men jag hade nog ändå väntat mig mer av denna. Klubbscenen med en förvirrad Thomerson är en av höjdpunkterna ändå. Alla ologiska handlingar och händelser stör mig inte alls, likt en match i korpen förväntar jag mig ändå visst mått av slarvigt utförande på den här nivån. 2an är väl till slut bara stabil ändå, men sneglar uppåt.
jingoo
2010-11-14
För att vara en lågbudget kalkon-film, så är den riktigt bra med en del snygga effekter. Skitkul att se Helen Hunt i en sådan här "smörja".
Emovies
2008-11-03
En av dom bästa Sci-fi filmerna från 80! Den är en underhållande och rolig action film. Charles Band är en väldigt bra regissör som har gjort en hel del kultfilmer. Den hade bra manus. Tim Thomerson är en väldigt talangful och cool skådis. Helen Hunt spelar sin roll lika bra som alltid. Skådespelarna Biff Manard som Hap Ashby och Art LaFleur som McNulty håller upp filmens humor. Det är en av mina favoritt kult filmer.
Dagisfarbror
2007-08-10
Fy fan vilken usel film, men får ändå en 2a för trots allt så sitter man o skrattar åt hur löjligt ologisk den är...