2.1

Transformers: The Last Knight

Människan ligger i krig med Transformers, och Optimus Prime är försvunnen. Nyckeln till mänsklighetens framtida överlevnad ligger i det förflutna ? i den begravda historien om hur Transformers först kom till Jorden. Krigets utgång vilar i händerna på en osannolik allians: Cade Yeager, Bumblebee, en engelsk lord och en Oxford-professor.

Originaltitel Transformers: The Last Knight
Alternativ titel Transformers 5
Regissör Michael Bay
Manus Matt Holloway, Art Marcum, Ken Nolan
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Mark Wahlberg, Anthony Hopkins, Josh Duhamel, Laura Haddock, Santiago Cabrera, Isabela Moner, Jerrod Carmichael, Stanley Tucci, Liam Garrigan, Martin McCreadie, Gemma Chan, John Turturro, Peter Cullen (röst), John Goodman (röst), Ken Watanabe (röst)

Commandante
2019-07-03
Vilken fruktansvärd jävla dynga.
MetalJukebox
2019-02-12
Hopkins är okej, resten är riktigt uselt. Extra idiotisk är all dagismytologi som plötsligt börjar dyka upp så här fem filmer in.
dafreakish
2019-01-06
Miserabel femte film med endast ett litet plus. Hopkins äger varje scen i en roll han inte tar på allvar alls, vilket man önskade att alla inblandade inte heller gjorde. Bay, snälla snälla, sluta nu! Vi är trötta på krascher, explosioner och robotar vid det här laget. Storyn är dessutom bland det töntigaste som någonsin gjorts, så långsökt och korkad att Trump hade kunnat skriva det.
kboman
2018-12-03
Naturligtvis stendum, osammanhängande dynga, men det är åtminstone underhållande!
Mikael602
2018-11-12
Han borde bara ha slutat efter 2-3 filmer.
precious_death
2018-11-12
Bättre än de senaste varit.
Starkbröl
2018-11-11
Något "bättre" än den förra, men fortfarande en svag, svag tvåa. Det enda syftet med att se sånt här är att påminna sig om att Hollywood är dumhetens, girighetens och ondskans näste. Obegripligt att Hopkins lånar sig åt detta IQ-sänkande skräp.
Afflicter
2018-11-08
Fruktansvärt slöseri med tid att se det här nonsensfyllda skräpet. Helt och hållet skriven och regisserad för och av hjärndöda idioter.
2018-08-05
Första 45 är katastrofala, men sen lossnar det och blir som de andra filmerna - action och mer action. Idiotiskt bortom stjärnorna, men lättsmält en söndagskväll.
ekback
2018-06-22
Filmen är medelmåttig men Hopkins och hans betjänt är jäkla sköna! :D