2.6

Transporter 2

Frank Martin är den bäste i branschen. Den före detta yrkesmilitären hyr ut sig själv som "transportör" av gods, både mänskligt och annat. Det är mycket enkelt. Han levererar och han ställer inga frågor.

Originaltitel The Transporter 2
Alternativ titel Le transporteur II, Transporter2
Regissör Louis Leterrier
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Matthew Modine, Jason Flemyng, Keith David, Jason Statham, Alessandro Gassmann, François Berléand, Amber Valletta, Hunter Clary, Jeff Chase, Kate Nauta, Shannon Briggs, AnnaLynne McCord

sodomiten
2019-07-10
När jag ser en skitfilm som denna brukar jag tänka på "stig-helmer story". Sen kan man slappna av och bara njuta.
fridenpaden
2018-06-25
Rakt på aktion utan några krusiduller. Ganska tråkig. Undrade mest över varför bruden (i brist på bättre ordval) alltid skulle visa sin anorexiakropp. Sånt här ser vi för att få Stathamaction - inte för att titta på några pinnar i bikini.
2017-10-22
haajen
2017-08-06
Samma film en gång till men bara sämre, usel CGI sänker flera av actionscenerna.
Starkbröl
2017-07-25
Dumfilm med riktigt dåliga greenscreen-effekter i många fall.
gjoob
2016-06-29
Det sägs ju att uppföljare ska ha lite mer av allting, men det som gjorde ettan bra var att man hade en bra balans av allting. Här är det lite för fånigt, lite för flippat och slutresultaten blir halvdant.
Yiep
2015-08-22
Vad. Helvete. Var. Detta?! Alltså The Transporter 1 är ju ändå ganska straight forward med en mot alla, stereotyper och schyst bilkörning. Men Transporter 2... vad fan hände?! Det känns som en parodi på sig själv? En av de få filmer jag vägrar se klart men ändå betygsätter, det går bara inte.
Hogman
2015-08-04
Gillar ju Jason, men detta är bara för mycket av allt.
Jämte
2015-04-21
Statham är bra men filmen överlag är inte så bra.
picklessmulan
2014-12-04
En bra uppföljare med lättsam action. Statham är grym som vanligt och utan honom vore detta blähh. Tycker även Francois gör en bra roll. Spännande manus. Lite synd att det i vissa scener syns alltför tydligt att datorn varit framme. Men helt klart sevärd ändå.