Transporter

Fd specialstyrkesoldaten Frank Martin lever ett till synes normalt liv på den franska rivieran. Han hyr ut sig själv som legosoldat och transporterar varor och människor. Han ställer inga frågor.

Originaltitel The Transporter
Regissör Louis Leterrier, Corey Yuen
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ric Young, Shu Qi, Jason Statham, Matt Schulze, François Berléand, Doug Rand, Didier Saint Melin

Skapad 2019-12-22 av
Ibland dyker det upp små guldkorn, sällan uppskattade av den stora massan, men oftast betydligt bättre än mycket annat av den action dom produceras idag. Luc Besson har gjort det till sin speciali...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av Silverbullit
En fd ”Special force”, Frank Martin (Spelad av Jason Statham känd från Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch & The One.) säljer sig som ”Transporterare”. Utan några frågor ställda tran...   Läs mer »

ConanBarbaren
2014-10-31
Sämst skrivna, taffligaste agerandet och bland det mest förutsägbart fåniga jag sett på år och dar.
Starkbröl
2014-08-24
Berléand och Statham får godkänt, men annars är skådespeleriet verkligen uselt. Speciellt Qi är inte i närheten av att ens vara skådespelerska. Rätt töntig film annars, men duger att slötitta på.
alexis_flohr
2014-01-10
Nej, nej, nej... I början en skakig wannabe-trea - sen spårar det ur till en svag tönt-tvåa. Bitvis känns manus som en dålig porrfilm - och den hjärndöda hissmusiken förstärker intrycket - sen blir det bara pinsamt. Och VARFÖR måste han ta av sig tröjan hela tiden???
drbond
2013-11-27
Shu Qi, gud vilket kasst skådespel. Näven knyter sig varenda scen hon öppnar munnen. Annars är det en fullkomligt okej action film.
Körsbär
2013-08-15
Bra film är det, kreativ bitvis men trovärdigheten är ju inte med i denna film. Vilket tyvärr sänker betyget för min del, snuddar på en fyra.
2013-07-29
Fullgod dumunderhållning, men som väntat så gillade jag den mindre nu än första gången jag såg den. Då visste jag överhuvudtaget inte vem Jason Statham var och han kändes därför lite som en positiv överraskning. Sen dess har jag upptäckt att det här i princip är den enda roll som han har funkat i. Hans karaktär här är den sorts actionhjälte som jag har lätt för att uppskatta, och det är grunden till att filmen fungerar. Men här finns även en del kreativitet, Stathams karaktär är väldigt innovativ på ett typiskt actionhjälte-sätt, och actionscenerna är dumma och överdrivna på ett ganska kreativt vis. Storyn har man inte lagt ner mycket tanke på dock. Lite känns det väl som att det här är ett desperat försök till att förlänga 90-talets actionvåg med några år till, men man lyckas ändå någorlunda med det, det är trots allt en underhållande film. Om jag inte minns fel så är tvåan bättre dock
gubbenviktor
2013-06-17
Börjar så bra! Och fortsätter så dåligt! Får så svag tvåa!
2013-06-06
Action och Shu Qi är min enda behållning av den här, handlade den om något?
Djason
2013-06-05
Överdriven action som tillslut blir jobbigt. Biljaktscenen i slutet måste ha filmhistoriens jobbigaste musik. Filmen går att se på utan problem men att den finns två filmer till begriper jag inte riktigt.
Berniey
2013-04-20
Action som börjar bra men den körde fort ner i diket.