2.8

Transformers: Scramble City Hatsudôhen

Filmen utspelar sig strax efter den andra säsongen av den ursprungliga originalserien. Autobots håller nu på att konstruera en ny jättelik robot vid namn Metroplex under Ultra-Magnus ledarskap. Metroplex är tänkt att även fungera som en militärbas och en extra del i Autobot City försvar. Men Decepticon har själva konstruerat en jättelik och kraftfull robot med en liknade militärbasfunktion, den här mördarmaskinen går under namnet Trypticon och påminner till utseendet om en dinosaurie. Nu måste Autobots lägga på ett kål innan det slutar illa för alla på jorden.

Originaltitel Transufômâ: Scramble City Hatsudôhen
Regissör Yuji Endo
Manus Toyohiro Andô
Genre Äventyr, Action, Animerad, Kortfilm, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Osamu Saka (röst), Banjô Ginga (röst), Hirotaka Suzuoki (röst), Tesshô Genda (röst)

DrJW
2014-07-02
I princip den sista avsnittet av säsong 2 av den originella Transformers G1-serien, dock så släpptes den bara i Japan. De enda jag har att klaga är att dem gjorde aldrig en fortsättning till den här(den här slutade i en cliffhanger), dock de ryktades att de fanns en fortsättning till den här kallad Scramble City Toys(också kallad Scramble City 2), men den visade sig bara va en återberättelse av den här fast med leksaker. Den var i princip en reklam. Och de är synd, för den här var faktiskt bra.