1.5

Tre solar

Hanna lämnar sina barn och sin gård för att rida ut till kusten och möta sin man, korsfararen Ulf, som är på väg hem igen efter fyra års strider i Orienten. Halvvägs möter Hanna pesten som blixtsnabbt sprider sig in över land. Hon beslutar sig ändå för att fortsätta i sällskap med vännen Joel Fiskare som plötslig förlorat hela sin familj. Det blir en våldsam och omtumlande färd där möten med andra flyende, bland dem den övergivna Emma och kedjefången Torben Barberare, tvingar Hanna att slåss för både sin kärlek, sina barn och sitt liv.

Originaltitel Tre solar
Alternativ titel Three Suns
Regissör Richard Hobert
Manus Richard Hobert
Genre Drama, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Lena Endre, Kjell Bergqvist, Natalie Minnevik, Maria Bonnevie, Rolf Lassgård, Mikael Persbrandt, Sven-Bertil Taube, Magnus Krepper, Björn Granath, Rikard Wolff, Anastasios Soulis
Betygsantal 2017

DalaHundare
2013-02-01
Den här filmen har ett så högt underhållningsvärde att jag vet inte hur jag ska formulera mig. Filmen dras med enligt mig svensk filmhistorias värsta regissör, men lyckas här få en film i samma tappning som "The Room" och det är enligt mig inte så dumt. Man ska ha sett denna innan man dör, om det så är på förfest, efterfest eller dagen efter. Jag ger den 3/5 och det är nog det högsta en film av Hobert får av mig.
Kurosawafan
2012-12-30
filmen som alla älskar att hata INTE så dålig som det sägs utan en lite corny svensk, jordnära fantasy/medeltidssaga med modernt budskap och man får vara lite sn'äll mot en fantasy film gjord av en man vars efternamn börjar på Hob...
fabbe86
2012-12-05
Ja, då har man sett den här också... Som en pinsam remake av Sjunde inseglet, typ. Den enda personen, i hela produktionen, som kommer undan med hedern i behåll är Rikard Wolff.
Xenox
2012-07-12
Långt ifrån så dålig som alla säger. Ganska underhållande film som vågar sig på något nytt. Det finns ju en del brister, men de flesta går att bortse ifrån.
Jonel
2012-03-26
Efter att ha läst alla kommentarer om hur dålig filmen är så var jag tvungen att se den igen för att bedöma själv. Det första jag la märke till är att språket. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man pratade förr som dom gör i den här filmen. Ingen inlevelse över huvudtaget och konstigt nog inga gammaldags ord utan dom pratar som man gör idag. En annan sak som är underligt är hur alla kan se så förbannat rena ut hela tiden. Det verkar som att alla i hela filmen har tagit en dusch och tvättat kläderna mellan varje tagning. Märkte även en hel del filmfel men dom kommer jag inte ta upp då jag inte vill spoila. Överlag så tycker jag ändå inte att filmen är så dålig som alla säger. Den är underhållande och jag kommen förmodligen att se den fler gånger. Men det lilla som är bra står Kjellan för. Den är även en perfekt film att somna till.
Alreadyrick
2011-12-10
Den här filmen verkade inte satsa jättehögt på nyhetsmorgons betygsskala, men misslyckades ordentligt ändå.
Detvarengång
2011-10-17
Såg den här på bio kommer jag i håg. Typ helt kass heh :P
caravan
2011-08-30
Ett stående skämt i svensk filmindustri?
ninja
2010-12-15
Suck och stön. Visst får man skratta lite åt eländet men jag känner mig ändå rätt provocerad av att Hobert fick 5 millar i produktionsstöd till det här jävla skämtet till "epos".
dekaux
2010-11-24
När vi hade förhandsvisning på denna filmen var det endast 5 av 105 som tyckte att filmen var dålig. Gratis är gott...