2.6

Tre tjejer

Jojo, Daisy och Kat arbetar på en pizzeria. Deras gemensamma nämnare är trassliga kärleksrelationer till olika pojkar.

Originaltitel Mystic Pizza
Regissör Donald Petrie
Manus Perry Howze, Randy Howze, Alfred Uhry, Amy Holden Jones
Genre Komedi, Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Julia Roberts, Lili Taylor, Annabeth Gish, Vincent D'Onofrio, William R Moses, Adam Storke, Conchata Ferrell, Joanna Merlin, Porscha Radcliffe, John Fiore, Louis Turenne

ASSFACE
2018-08-20
När den svenska titeln också är en beskrivning av filmens handling. Var dock en mysig och inte dålig film om ’tre tjejer’.
okidoki
2016-06-22
Hallström är en favorit, men vad kan han göra med ett så uselt manus.
Bijan
2015-10-18
Fin! Om än förutsägbar, men min kärlek för Julia Roberts mer kantiga roller förlåter alla brister.
wendybalsam
2015-08-11
Rätt så charmig film där åttiotalskänslan ger den en trea/svag trea.
Starlette
2015-02-22
Mysig 80-talsrulle. Bra skådisar. Lägg märke till Matt Damons pyttelilla roll, då var han inte gammal då. :)
BrutusBeefcake
2015-02-12
Nej detta var ju inte särskilt bra eller farscinerande. Fick nog med varenda klyscha i boken och det är väl inte illa om det är det man försökte på, men tilltalar inte mig riktigt. (3+/15)
ziferN
2012-05-04
Charmig, smårolig och underhållande film med en liten gullig story som försöker vara bättre än vad den egentligen är. Men jag ska inte klaga precis eftersom den lyckades ju trots allt att underhålla mig för stunden och det var faktiskt lite roligt att få se Matt Damon i en riktig liten roll. Julia Roberts sköter sig faktiskt helt ok i sin smått charmiga roll. Helt ok tidsfördriv!
Fiddoli
2008-04-15
Jättehärlig film! =)
Tecknarmartin
2008-03-18
Jag har sett delar av den. Ingen film som jag längtar efter att se hela. Min uträknade trea skulle nog bli en svag tvåa när jag väl sett filmen.
Martina_T
2007-10-30
Charmig film och en liten stad där alla känner alla. De tre tjejerna har typiska ytterligheter som funkar.