Treasure City

De är helt vanliga människor som försöker hantera politiska konflikter, familjegräl och personliga förändringar, och under loppet av en natt korsas deras vägar.

Originaltitel Békeidõ
Alternativ titel Bekeido
Regissör Szabolcs Hajdu
Manus Szabolcs Hajdu
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Szabolcs Hajdu, Orsolya Török-Illyés, Lilla Sárosdi, Domokos Szabó, Nóra Földeáki, Magdó Pálfi, Lujza Hajdu, Fanni Wrochna, Árpád Schilling, Wilhelm Buchmann, Ábel Krokovay, Bence Gelányi, Magor Bocsárdi, Zoltán Deák, László Katona, Orsolya Tóth, András Vágvölgyi B, Anna Sandor, Kinga Ötvös, Enikö Molnár, Gábor Halmi, Noémi Csont, Emõke Pál, András Buzási

2022-10-17
I stort sett menlös. Det känns som att någon har velat göra en ensemblefilm i stil med Short Cuts och Magnolia, men sedan aldrig riktigt kommit längre än så med sin idé. En film blev dock tydligen ändå. Direkt dåligt är det väl inte, och en del enskilda scener kan vara ganska bra, men någon intressant röd tråd finns det inte, och inget känns det minsta minnesvärt. Om ungersk film är så här blaskig, så är det nog dags att Orbán går in och styr upp lite