2.6

Treasure Island - Skattkammarön

Tillsammans med Dr. Livesey ger sig unge Jim Hawkins iväg på ett skepp för att hitta skatten från Kapten Flint. Vad de två, till en början, är lyckligt ovetande om är att delar av Flints förra besättning, med John "Long" Silver i spetsen, är deras skeppskamrater.

Originaltitel Treasure Island
Regissör Steve Barron
Manus Stewart Harcourt
Genre Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Eddie Izzard, Toby Regbo, Rupert Penry-Jones, Daniel Mays, Philip Glenister, Donald Sutherland, Elijah Wood, Shirley Henderson, Nina Sosanya, Geoff Bell, Shaun Parkes, David Harewood, Keith Allen, Sean Gilder, Chu Omambala, Reda Kateb, Madhur Mittal

2021-04-28
Det här är faktiskt en film som försvinner in i mängden...
martineden
2018-04-27
[rek. 2] Jag tycker att detta fungerar överraskande bra, även om det känns som en tv-produktion så gillar jag känslan och atmosfären. Eddie Izzard är faktiskt ett väldigt otippat men förvånansvärt lyckat val till att spela Long John Silver. Jag har vissa invändningar mot de friheter som tas gentemot boken, men jag accepterar att detta är en version av myriaden där ute. Den bästa filmatiseringen är, anser jag, den sovjetiska från 70-talet. Bra. 3.
KyLLo
2015-03-01
En bra tv-film. Man får vad man kan förvänta sig. Inte så farligt lång om man jämför med t.ex. Pirates of the Caribbean. Mysig stämning också som gör att den flyter på bra.
ilBrutto
2014-02-03
En ful och intetsägande version
Occocc
2013-10-07
Kostymer, smink och skådespeleri som liknar en riktigt billig TV-serie. Klipp ner den till 60 min så kanske man inte hinner somna.
Strange_
2013-05-29
En spännande film med intressant filmteknik i en annars förutsägbar och välkänd story. Kul grej att han som spelar skeppspojken inte får vara med på omslaget, trots att han är huvudpersonen? Elijah Wood är bara med en kort stund.
Totenkopf
2012-11-27
Eddie izzard är enda ljuspunkten i den här soppan så borde varit hälften så lång.
Starkbröl
2012-10-21
Väldigt, väldigt, väldigt överlång. Till och med om man är på toppenfilmtittarhumör är det svårt att inte börja titta på klockan. En timme hade behövt klippas bort. Men så är det en miniserie också... börjar dock bra (och i bra tempo), Izzard är bra och filmen är i allmänhet snyggt gjord.
Harford
2012-09-22
Kunde kortas med hälften och skulle ändå vara för lång. Segt som sjutton. Några bra skådespelare i alla fall.
joakimfischer
2012-08-25
Brukar gillar dessa typer av miniserier som england producerar (t.ex Alice)... och denna var ok.. men utnyttjade inte riktigt det faktum att dom hade 3h på sig.. 2+