3.3

Trees Lounge

Det enda Tommy vill ha ut av livet är samma som alla andra - ett jobb, en flicka, lite kul. Men ju mer han försöker desto värre blir det och desto mer tid spenderar han på favoritbaren, Trees lounge.

Originaltitel Trees Lounge
Regissör Steve Buscemi
Manus Steve Buscemi
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Steve Buscemi, Chloë Sevigny, Samuel L Jackson, Anthony LaPaglia, Carol Kane, Mimi Rogers, Seymour Cassel, Daniel Baldwin, Debi Mazar, Eszter Balint, Mark Boone Junior, Elizabeth Bracco, Kevin Corrigan

JPerlie
2019-07-17
Filmen hade några stunder men annars allmänt seg. Hade hoppats på lite intressantare karaktärer och enligt mig var det ingen utveckling alls av dem. Han blev bara svinigare ju längre filmen gick. Känns som han castade sig själv i en roll där han får hångla med någon som är över 20 år yngre än honom. Gillade ändå Ghost World som tänderade på värre än så men efter att ha sett den här börjar man fundera vad poängen är.
Clark
2016-07-02
Detta är socialrealism när den är som bäst, väldigt Bukowski-esque. Tiden bara flög förbi och det kändes som om jag var där på Trees Lounge, sittandes på en egen barstol och bara observerade vad som pågick. Karaktärernas utveckling är utmärkt. Även om inte speciellt mycket händer i filmen, så tillkommer ändå känslan av ett visst djup, vilket du som tittare belönas med eftersom du får lära känna karaktärerna, särskilt Tommy, som spelas av Buschemi. Du kan nästan känna att han egentligen inte ”spelar” denna roll, utan det känns mer som om han rekonstruerar delar av sitt eget liv, som används som erfarenhet i filmen.
AlbinWesley
2014-01-28
Jag var väldigt nära att sätta en trea. Sen insåg jag vad jag gillade så mycket. Trees Lounge får mig att tänka på Ghost World förstås, vilket är givet. Men jag kopplar även till Todd Solondz sena 90-tal, och lite till Todd Fields filmer. Klart mer lättsam och 90-talsironisk i sitt uttryck, men likväl nåt med något slags likhet. Annan viktig aspekt är Tommy, huvudpersonen. Ett underbart och ganska älskvärt porträtt av kvarterskrogsalkoholisten. Och Debbie. Älskade Debbie. Måste bli en fyra ändå.
elzplz
2013-11-12
inte en film jag kommer minnas om tio år, men klart sevärd. sevigny och buscemi, liksom.
kakbakarn
2012-11-21
För övrigt kul och överraskande när, mitt i denna film om vita 40-åriga losers, Smauel L Jackson och The Wire-D'Angelo kliver in i baren!
kakbakarn
2012-11-21
Buscemi regisserar sig själv i en roll som är skräddarsydd för honom och resultatet blir naturligtvis bra. Han är en av få som kan spela en karaktär som är sympatiskt osympatisk. Jag är dessutom svag för losers (vem är inte det?). En liten film, men en ganska stor sådan. Mycket stark trea!
jonbo
2012-07-03
Med givna förutsättningar går det inte riktigt misslyckas, men heller inte riktigt att nå höjderna

2012-05-11
Flera bra skådespelare i en riktigt soft film! Betyget blir stabil till stark 3a!
Ima_Tree
2011-07-03
Det är välgjort och välspelat. Men det är lite tråkigt och temat "floppsnubbe som vill mer och ingen förstår" känns inte unikt och mest ångestframkallande.

2010-12-16
härlig