2.3

Trespass

Två brandmän har fått tag på en karta som visar att guld från ett tidigare begånget rån finns gömt i ett hus inne på ett nedlagt industriområde. Dock går allt inte så enkelt som brandmännen hade trott då de råkar bevittna hur ett gangstergäng avrättar en man och blir själva upptäckta av gänget.

Originaltitel Trespass
Alternativ titel Looters
Regissör Walter Hill
Manus Bob Gale, Robert Zemeckis
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Bill Paxton, Ice Cube, William Sadler, Ice-T, Glenn Plummer, Art Evans, Tommy 'Tiny' Lister, De'voreaux White, Bruce A Young, Stoney Jackson, T E Russell, John Toles-Bey, Byron Minns, Tico Wells, Hal Landon Jr, James Pickens Jr, L Warren Young

Kaysow
2008-03-12
Rätt sådär film. Helt okej.
2008-01-01
Spännande action som med enkla medel bygger upp en bra story och klimax. Inte sett den på många år, men minns den som en favorit
HulkHogan
2007-12-05
Nästan en fyra! Älskar den här typen av film. Där människor av misstag blir indragna i gangster/maffia härvor och uppgörelser. Spänning och goda insatser från samtliga. Dock kanske filmen blir aningen avslagen stundtals, när dem stängt in sig i rummet, och gangsterligan försöker ta reda på hur dem ska komma åt dem...Men en klart sevärd film!
2006-09-19
Ingen kan förgylla bajs som Walter Hill!
Necross
2006-02-26
Haha, precis, bara Vanilla Ice som saknas!
Nervegas
2005-10-19
Stark ända fram till det omgjorda och tillrättalagda slutet som studion tvingade på filmen för att "undvika raskravaller". Haha.
holmur
2005-09-23
komedi ? =) jag skrattade då högt ett par gänger... och ice cube har inte förändrat sig mkt från denna kalkon till den om möjligt ännu sämre "xxx2 - state of the union".. risigt!
2005-07-23
Walter Hills känsla för miljö och stämning, kombinerat med Ry Cooders grymma soundtrack gör detta till en av världens bästa skitkassa actionthriller. Att skådespelet och karaktärerna på sin höjd håller samma kvalitet som i en B-slasher från 80-talet, spelar liksom ingen roll.
Kurosawafan
2005-03-12
Det är bara Vanilla Ice som saknas!
Snorkelmannen
2005-02-07
Filmmusiken är bättre än själva filmen!