2.8

Vittne till ett krig

Mark Walsh är en luttrad krigsfotograf. Under ett uppdrag i Kurdistan tillsammans med kollegan och bästa vännen David, inser dock Mark för första gången till fullo vad ordet triage står för ? i detta fall att bestämma vem som ska lämnas att dö och vem som ska räddas till livet på ett fältsjukhus. När Mark återvänder till Dublin och sin flickvän Elena hopar sig frågetecknen. David har inte kommit hem, och alla förväntar sig att Mark ska tala om var han är.

Originaltitel Triage
Alternativ titel Eyes of War
Regissör Danis Tanovic
Manus Danis Tanovic
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Colin Farrell, Jamie Sives, Paz Vega, Kelly Reilly, Branko Djuric, Christopher Lee, Mozaffar Shafeie, Ian McElhinney, Juliet Stevenson

Skapad 2019-10-29 av Jules4893
Filmen Triage utspelar sig mestadels i Kurdistan under sent 80-tal, då Sadam Hussein styrde landet. Krigsfotografen Mark Walsh (Colin Farrell) är nere i landet för att fånga våldet och otrevlighe...   Läs mer »

Murvel48
2014-12-20
Stark och gripande!

2013-05-28
Ytlig psykologi och gäspigt trivialt manus förminskar vad som kunde ha blivit ett tungt psykologiskt drama med något att säga. Farrell och Lee är i alla fall bra.
JimCarrey
2013-01-29
Inget vidare
Ghostface
2011-09-15
En hyfsad förutsägbar som trots det lyckas bygga upp genuinitet och även om skådespeleriet är ganska väntat så levererar Colin Farrell som han alltid gör och Christopher Lee höjer som alltid stämningen med sin pondus. Svag 4a.
KillerPutte
2011-06-23
(rek.2) Positivt överraskad, första filmen jag inte stör mig på Colin Farrell, han lyckas faktiskt leverera här.
Grillo
2011-06-05
Mycket gripande och bra skådespeleri, men lite småtunn historia.
Adoniram
2010-10-30
Inte så pjåkig, hygglig insats av Colin Farrell, men det är svårt att svälja Christopher Lee i rollen som präktig psykoterapeut. Det känns nog som att man försöker koka för mycket soppa på en liten spik.
1stman
2010-09-03
Rätt dålig film. En rätt stark 1:a, men dock långt ifrån en 2:a.
LXMBRG
2010-08-20
Potentialen fanns där - men ack så tunnt det blev, till slut. Man hade kunnat göra SÅ mycket mer med den här storyn. Pusslet placerades ut för enkelt och det blev shake-n-bake snarare än ett påkostat storkok. Farrell gör dock en god insats, tycker jag.
ViktorGlantz
2010-08-13
välspelad men når inte riktigt fram. . . synd.