2.8

Triangle

Efter en storm där deras segelbåt kapsejsat råkar huvudpersonerna på ett drivande skepp. Efter de gått ombord inser de snart att allt inte står rätt till. Fast i en dödlig tidsögla måste de ta sig tillbaka eller vara fångade för evigt.

Originaltitel Triangle
Regissör Christopher Smith
Manus Christopher Smith
Genre Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Liam Hemsworth, Melissa George, Rachael Carpani, Emma Lung, Michael Dorman, Henry Nixon, Joshua McIvor

Marrudin
2018-10-09
Hyfsat underhållande men känns som man verkligen kan göra så mycket mer av det här konceptet, här blev det ganska platt. En del missar och plot holes men tyckte inte de störde alltför mycket.
stgurgel
2017-09-28
Spännande mindtwisting katt-och råttalek. Hade händelseutvecklingen känts bara en gnutta rimligare hade betyget blivit högre
ShenLong
2016-10-15
höga förväntingar. möttes inte alls. kom inte med något nytt, trots att den upprepar andra filmers koncept nästan rakt av (kan inte nämna då det är direkt spoiling), och hade kunnat undvika onödiga plotholes eller ologiskt handlande. Detta var visserligen en besvikelse mot hypen, men framförallt blir jag förbannad över ignoransen. har filmskaparna inte ens sett filmerna från deras föregångare? ska du göra high concept, se då andras high concept först och se om du kommer bidra med något nytt
santiago
2016-08-05
Riktigt bra. Hade något höga förväntningar på den (trots att FT trodde att jag skulle ge en 2:a).
zallaxx
2016-01-17
hade hoppats på en film om bermuda, men fick nått annat :) Inte dålig för det.
Rehn108
2016-01-03
Tre månader senare har jag sett den igen och det är fortfarande en fantastiskt bra och underskattad film. Fantastiskt genomtänkt och detaljrik, med ett replay value som jag inte sett i så många andra filmer. Om någon gillar den ens hälften så mycket som jag så rekommenderar jag att ni söker upp imdb-tråden "Triangle: An Objective And Thorough Analysis" där en person har skrivit en enormt omfattande analys. Jag klistrade in användarens inlägg i word och det blev drygt 60 sidor att gotta ner sig i.
Rehn108
2015-09-27
Det var otroligt tätt och intensivt. Genomtänkt till tusen i en kuslig miljö och med en cinematografi som förtjänar något pris. Jag ska suga lite på karamellen, men en femma (av sex) känns inte helt orimlig. Jag insåg efter ca 30 minuter att jag hade att göra med något alldeles extra, så jag tog fram ett dokument på datorn och började anteckna saker jag tänkte på, bra detaljer, vad som hänt i filmen och vad jag förutspådde skulle hända. Det blev närmare 2000 ord skrivna under filmens gång, och jag kan inte förstå vad det är för logiska luckor som vissa talar om. Jag tycker mig förstå filmens genomarbetade händelseförlopp. Ska forska lite mer i vad andra tycker, om det är något specifikt folk vänt sig mot som jag inte märkt.
jlam
2015-09-09
Tung, raffinerad och lagom förvillande, utan att kännas sönderpepprad av vändningar stup i ett. Tycker den lyckas lite bättre än standarden för genren. Gillar ni The shining och Maskinisten-stuket så tveka inte.

2015-07-31
Efter en omtitt får jag lov att omvärdera denna film. Riktigt skön film med ett manus som vänder in och ut på varje scen. 7/10
Qhunden
2014-11-05
Rätt intressant även om det snabbt blev tjatigt. Svårt att tala om logik i såna här filmer men tyckte nog det var lite för många luckor för att uppskatta helheten, i synnerhet om det är såhär substanslöst.