2.7

Trishna

En tragisk berättelse om relationen mellan en rikemansson och en fattigmansdotter.

Originaltitel Trishna
Regissör Michael Winterbottom
Manus Michael Winterbottom
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Freida Pinto, Riz Ahmed, Anurag Kashyap, Kalki Koechlin, Roshan Seth, Neet Mohan, Aakash Dahiya, Harish Khanna

hestret
2015-01-05
Jag gillar grundkonceptet (boken dvs, även om det skiljer sig rätt mycket) och tycker att Ahmed är en mycket lovande historia. Den här filmen är dock ytterst medelmåttig. Den går absolut ner, men ger en inte något extra på någon front. Pinto är dock överraskande bra och fixar ändå en svår roll. Den dokumentära estetiken med både foto och ljud funkar, men känns ändå ganska tröttsam. 51/100
Salvation_Mind
2014-09-10
En film som lämnar några frågetecken i handlingen, irriterande med en huvudrollsinnehavare som inte kan öppna munnen. Känns som något utesluts i historien annars lite obegripliga förlopp. Ganska tråkig handling, var väl bara att det var Indien som gjorde det intressant nog för mig att se denna och klart..
johnaleks
2013-06-16
svårt att säga riktigt varför jag blev så uttråkad, kändes väl inte äkta antar jag, vore ju tråkigt om det bara berodde på den främmande kulturen för man vill ju inte vara bigott eller så
Vertov
2012-12-23
Otroligt vacker film. Hade det inte varit för lite tempo problem hade det varit en solklar 4:a