1.9

Triss i skräck

Tre korta sammanvävda skräckhistorier.

Originaltitel Trilogy of Terror
Regissör Dan Curtis
Manus Richard Matheson, William F Nolan
Genre Skräck, Thriller, 70-tal
Skådespelare Gregory Harrison, Karen Black, George Gaynes, John Karlen, Robert Burton, Kathryn Reynolds, Tracy Curtis, Jim Storm, Orin Cannon

haajen
2018-11-26
Rätt kass faktiskt men får en tvåa för visst kultvärde.
DrJW
2016-10-23
En svag 3:a, ingen mästerverk men ändå sevärd. En film för dem som är stor fan av Karen Black, som är med i alla historierna. Den första började obekvämt, men gick över rätt snabbt, mest för att tvisten kom rätt snabbt. Den svagaste av hela historierna, har en intressant idé men var inte utfört så väl. Den andra var VÄLDIGT förutsägbar, men ändå bra. Den tredje var mer löjligt komiskt än skrämmande! =P
ziferN
2013-09-26
Charmig och bitvis underhållande, samt så har den också en läcker 70-tals stämning som fungerade helt klart till filmens fördel. Men den sista storyn är definitivt den bästa och den som är mest underhållande, då dom andra två inte framkom som särskilt minnesvärda även om den första faktiskt var helt ok. Så ja, enkel trea.
gre
2012-05-20
Sista delen var riktigt underhållande, annars rätt seg och förutsägbar.
mörtson
2010-02-10
Den första historian är inte särskilt minnesvärd och den andra är riktigt förutsägbar! Den tredje däremot är hela behållningen, förvånansvärt spännande och riktigt charmig, jag satt och log hela sekvensen igenom, precis som den afrikanska fetischen!
Gobo
2006-12-26
He Who Kills raurauw anglalalarauarau! hahahah Värt!
FreddyKrueger
2004-01-20
En av de sista när mannen sitter på flyglanet och tittar ut och ser en gubbe på vingen är asläskig... den skrämde mig mycket faktiskt.
Shahin
2003-02-24