2.4

Triumfbågen

Illegala invandrare som försöker undgå att bli deporterade. En bild av Paris som är långt ifrån det vackra som annars brukar filmas.

Originaltitel Arch of triumph
Regissör Lewis Milestone
Manus Lewis Milestone, Harry Brown
Genre Drama, Romantik, 40-tal
Skådespelare Ingrid Bergman, Louis Calhern, Charles Boyer, Ruth Warrick, Roman Bohnen, Charles Laughton, Stephen Bekassy, Roman Bohnen, Ruth Nelson

goeran
2015-02-20
Lewis Milestones Arch of triumph från 1948, efter en roman av Erich Maria Remarque, är väl egentligen en ganska hopplös melodram men filmen kan ändå vara värd att se tack vare Charles Boyers och Ingrid Bergmans insatser i huvudrollerna.
Astrojacob
2013-07-08
Måste vara en fantastisk bok. Förvånad över viss kritik. Tyckte den var både mörk och dramatisk och toppat med kärlek och olika val. Skuggas av nazisternas gryning i kulisserna och jag tyckte de tre stora gjorde bra insatser. Kanske inga Oscarsnomineringar men en svag Fyra ändå. Jag älskar allt kring WW II.
sirkurt
2013-02-03
Ganska fascinerande film med vackert foto, jag hade däremot svårt att koncentrera mig och själva handlingen kändes lite meningslöst, om de hade kunnat fokusera på lite mer saker än deras kärleshistoria hade det kunnat bli något men det fanns åtminstone en särskild stämning.
kennert
2012-05-27
Alldeles för lång.
MaraJade
2006-12-21
En intressant handling och Charles Boyer var bra. Men Ingrid Bergman, som vanligtvis är bra, kändes inte helt rätt för rollen som Joan Madou. Hon saknade helt enkelt inlevelse vilket gjorde att varje gråtscen kändes löjlig att se på.