1.7

Trog

Ett antal studenter blir mördade och man ger sig ut för att söka efter det djur man tror har dödat dem. En kvinnlig professor tror att djuret, "Trog", är den felande länken mellan apa och människa. Joan Crawfords sista film.

Originaltitel Trog
Regissör Freddie Francis
Manus Peter Bryan, Aben Kandel, John Gilling
Genre Science Fiction, Skräck, 70-tal
Skådespelare Michael Gough, Joan Crawford, Kim Braden, David Griffin, John Hamill, Thorley Walters, Bernard Kay

myslas
2020-10-09
Det här är så dumt att Ed Woods filmer känns som logiska mästerverk i jämförelse. Vad gör Joan Crawford i den här sörjan?
DrJW
2018-01-20
Jag har hört att dem skulle göra en annan säsong av MST3K och dem borde riffa på den här filmen, jag är förvånad över att dem inte gjorde det tidigare. Trog är en kille klädd som Tarzan och har en uppenbar ap-mask (som är en av ap-kostymerna från 2001: A Space Odyssey), de spikiga stenarna i grottan är jag rätt säker på att dem är plast istoppar som sprutmålats brunt och varför kallar dem en ficklampa en fackla?! Den här är löjligt rolig och den här var faktiskt Joan Crawfords sista film innan hon dog.
DivineAmore
2007-07-03
This is blue Trog, Blue
NoWireHangers
2003-02-13
Trog-monstret är fult gjort men filmen i sig är faktiskt rätt bra. på sitt sätt iaf :)