1.9

Troll 2

Joshua saknar sin döda morfar och drömmer hela tiden om honom. När han en dag åker på semester med sin familj så dyker morfadern upp igen för att varna honom. Byborna i staden Nilbog, som de semestrar i är inga vanliga människor. De är troll...

Originaltitel Troll 2
Alternativ titel Trolls, Troll II
Regissör Claudio Fragasso
Manus Claudio Fragasso, Rossella Drudi
Genre Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Margo Prey, George Hardy, Deborah Reed, Connie Young, Michael Paul Stephenson, Robert Ormsby, Darren Ewing, Jason Wright

StureStenhög
2020-10-22
Det här är på sätt och vis den bästa sortens dålig film. Här finns någon slags grundläggande förståelse för hur man strukturerar upp en film (många lågbudgetfilmer dras t.ex. ner av ett slött tempo, det sker inte här), medan allt utöver det är fruktansvärt inkompetent och ologiskt, och i den kombinationen uppstår ofta underhållning. Nog hade det varit intressant att få vara med när det här manuset skrevs allt. Scenariot är jättekonstigt, och alla karaktärer beter sig jättekonstigt hela tiden. Här finns också en del godbitar längs vägen, med den förstörda middagen som den allra största höjdpunkten. Men jag hade kanske velat ha lite mer sådant för att det här skulle kännas riktigt minnesvärt. Betyget blir en stark tvåa, men jag är inte helt säker på vad det betyder för en sådan här film
myslas
2019-10-19
Mer Gielgud till folket!
haajen
2018-11-26
Egentligen omöjlig att betygsätta, vete fan om en kan kalla detta en film snarare en rejäl snedtripp. Fantastiskt usel iaf men oj vad en garvar!
thebully
2018-11-16
KÄRLEK

2018-03-13
På tal om filmer som är så kassa att de lyckas vända hela betygsskalan upp-och-ned. OH MY GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!
Asmorod
2017-07-09
Så dålig att sen blir rolig, men mest seg och tråkig.
peu-depeu
2016-07-16
Underhållande då och då. Många frågor förblir obesvarade. Påminner om något som skulle kunna vara producerat för Barnkanalen att gå på kvällarna. Lite lagom billig skräckis för kidsen.
Wilsol
2016-01-15
Rolig, konstig, och absolut dålig! Inget kittlar bättre i kistan än en "så-dålig-så-det-blir-bra-film".
Solidus
2015-05-12
"Troll 2" är uppföljaren till första filmen från 1986, dock denna gång utan några troll eller någon som helst kopplingar till första filmen. Originalfilmen hade ett härligt 80-tals mys över sig, något som tyvärr saknas i "Troll 2". Faktum är att det är mycket som saknas i denna omtalade film, bland annat kunskaper om grundläggande filmskapandet. Jag har sett amatörproduktion som har mer filmiskt värde än det här (t.ex. "The Hunt for Gollum"). Det här inte film, utan detta är någon som leker runt med en kamera och som har tagit in okända skådespelare som lever upp till definitionen av "stelt skådespel" med bravur. Vidare har vi filmens stora stjärnor: de elaka vättarna, med sina horribla masker som är skrattretande att titta på, och deras drottning, vars överspel placerar sig på samma nivå som Jim Carreys insats i "Batman Forever". Jag kan hålla på i evigheter över hur dålig "Troll 2" är, men jag avrundar med att säga att den här filmen lever verkligen upp till sitt rykte av att vara en av de sämsta filmerna som har producerats. Någonsin.
ropes_in_tears
2015-04-17
Jag tycker Troll 2 är charmig och underhållande, mycket p.g.a. sin totala skevhet. Hade ett mer kompetent team arbetat med filmen hade den förmodligen varit i nivå med någon av Gremlins-filmerna. Nu är den lite mer som Gremlins inavlade kusin.