2.3

Troma's War

Ett flygplan från Tromaville störtar vid en liten tropisk ö. På ön visar det sig finnas en armé av terrorister och en terroristskola. Nu börjat en skoningslös kamp för överlevnad för de överlevande då terroristerna inte vill ha några medelsvenssons på sin ö.

Originaltitel Troma's War
Regissör Michael Herz, Lloyd Kaufman
Manus Mitchell Dana, Lloyd Kaufman
Genre Thriller, Äventyr, Action, 80-tal
Skådespelare Carolyn Beauchamp, Sean Bowen, Rick Washburn, Jessica Dublin, Patrick Weathers, Steven Crossley, Lorayn Lane Deluca, Charles Kay-Hune

amam
2016-11-27
Ganska tråkig egentligen. Filmens "action" är ju mest bara en massa folk som skjuter men inte träffar något.
2014-06-25
Troma bjuder på smaklös actionfest och förutom de inledande 10 minuterna får man en för troma imponerande uppvisning shootouts, gore, taffliga repliker och korkade upptåg. Våldsamt och småroligt utan någon som helst seriositet.
Docklands
2014-02-04
Tycker inte direkt om Troma. Gillar mera ”seriösa” gore-filmer. Men ser allt flera hela tiden, när annat inte finns till godo hemma. Det här är en av de bättre enlig min mening, kanske den bästa. Det här kunde även vart så mycket mera än vad det är. Häpnadsväckande vilka resurser de hade här. oj oj oj, skulle nog se om den och räkan hur många som fick bita i gräset i den här rullen. Känns helt klart att Kaufman och Herz verkligen har blivit inopererade av Enzo G Castellari apokalypsfilmer, vilket flera borde bli =D
Anonymus
2013-01-20
Tromas flaggskepp när det kommer till kulor och krut (och budget för den delen). Besitter en grymt skön förmåga att blanda död och misär med rå komik och en del riktigt trams. Tidsenliga troma gore effekter, en hel drös action (förvånandsvärt välgjort må jag tillägga, nu prata vi troma produktion) och en massa grymt sköna repliker. Se till att se den oklippta versionen på 105 min (finns i fin kvalitet på youtube i fullängdsformat).
ace666
2003-09-01
Den här har ju varti inlagd tidigare. Varför försvinner filmerna!? Hur som hellst, en rätt kul film.