Tron Legacy

Sam Flynn, en teknikkunnig 27-åring, undersöker sin far Kevin Flynns försvinnande och dras snart in i en virtuell värld full av farligheter och gladiatorspel. Tillsammans måste far och son snart kämpa sig fram i ett livsfarligt cyberuniversum.

Originaltitel TRON: Legacy
Alternativ titel Tron 2
Regissör Joseph Kosinski
Manus Edward Kitsis, Adam Horowitz
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Garrett Hedlund, Jeff Bridges, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner, James Frain, Beau Garrett, Michael Sheen, Anis Cheurfa, Steven Lisberger, Serinda Swan, Yaya DaCosta, Elizabeth Mathis, Jeffrey Nordling, Cillian Murphy, Conrad Coates

Skapad 2019-12-21 av
TRON: Legacy alltså. \"Va?\" känns som ett bra respons till filmen. Jag menar, finns det någon som överhuvudtaget orkade engagera sig i vad som händer och vad som sägs i den här filmen? Visst f...   Läs mer »

Skapad 2019-12-13 av Mihon86
1982 kom en av världens mest banbrytande filmer, Tron, som för första gången använde datoranimerade miljöer mer än någon annan film tidigare och visade vad man kan göra med datorer. Filmen bl...   Läs mer »

thestrokes_
2014-02-27
Stark trea
ellaine
2014-01-29
Snyggt gjord och bra musik men där tar det slut.
vonadel
2013-10-31
Såg först ettan innan jag gav mig på denna, och det gjorde jag rätt i. Det var en hel del roliga paralleller. Det har naturligtvis hänt en hel del på det tekniska planet sedan den förra filmen. Fast noterar ändå att helt trovärdigt animera en människa kan man ännu inte. En helt ok film, utan att glänsa. Väljer mellan betyg 5 och 6 men, känner mig generös och ger; 6/10.
vic82
2013-10-20
Snygg film och fantastiskt sountrack. Ordinär historia. Trea.
Björkman
2013-09-22
Framför allt en väldigt snygg film och soundtracket av Daft Punk passar perfekt. Precis som i första filmen är storyn lite svajig, men denna gång känns skådespelarna mer trovärdiga. Klassiskt underhållande äventyrshandling där det goda slåss mot det onda etapp för etapp. De förstnämnda två sakerna i denna filmkommentar är det som får mig att väga över till en svag fyra istället för en stark trea.
LVX156
2013-09-06
Tycker man som jag att Daft Punk är något av det värsta som drabbat världen så finns det inget som kan rädda den här filmen. En etta känns som ett alldeles för högt betyg.
Rickard80
2013-08-30
Ännu en ögongodisfilm...
xpor
2013-07-23
Handlingen är totalt underställd estetiken och precis som i ettan finns det ingen verklighetsförankring över huvud taget, vilket är helt okej. Hela filmen är i praktiken bara en serie vackra bilder till ett nice soundtrack. Filmen är som en diamant: Helt meningslös och väldigt fin!
bRAVEis
2013-07-22
Man hade ju höga förväntningar efter att ha sett ettan.. . Legacy var snyggt att se, musiken magisk. Faktiskt så får enbart musiken en siffra. Sammanlagt en 4a alltså ^^, Hade dock velat ge denna 3,5 :P
OlleSvensson
2013-06-19
Var det någon mer än jag som, när Jeff Bridges säger till huvudpersonen: "You're messing with my Zen thing, man", var väldigt nära att stänga av och byta till Big Lebowski istället? Dussinfilm Bra musik iaf.