2.4

Trubbelmakarna

Varken Augie (spelgalningen), Neil (klädkopierare med idiotsäkert system för att spränga banken), hans försmådda hustru Marilyn eller Phoebe har någon som helst kriminell baktanke när de möts på tåget mellan Rom och Monte Carlo. Men, brist på pengar och försvinnandet av en tax vid namn Napoleon, är nog för att få över dem på fel sida om lagen. När så Napoleons rika matte hittas mördad, samma kväll som de anländer, riktas misstankarna genast mot dem. Alla hamnar de på kommisarie Bonnard's (Monte Carlos egen Clouseau) lista över misstänkta.

Originaltitel Once Upon a Crime...
Regissör Eugene Levy
Manus Steve Kluger, Charles Shyer, Nancy Meyers
Genre Komedi, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Sean Young, James Belushi, John Candy, Richard Lewis, Giancarlo Giannini, George Hamilton, Ornella Muti, Cybill Shepherd

2019-12-22
Candy levererar en del fyndigheter, men överlag en rätt svag komedi med cluedo-vibbar.
yrkeschaufföre
2017-03-13
Den här hittade jag på en vhs, kopierad från en hyrfilm, jag har nog aldrig sett den och det har varit en bra policy tills nu! Svag tvåa, kul å se Candy igen.
fjeder
2010-08-01
Riktigt dålig film.
2005-03-19
Fånig humor, pinsamt manus och uselt skådespel.
Sarlac
2004-02-22
Minns att jag såg den i mina ungdomsdagar och att jag vred mig i skratt. Men ska se om den men den var åtminstone en 4:a så det får den så länge. =)
akastoffe
2003-09-09
Den här är ju skitkul.. Se den.. =)