Dark Crimes

Handlingen bygger på New Yorker-artikeln "True Crimes - A Post-Modern Murder Mystery", som beskriver ett verkligt polskt fall där ledtrådar kring ett mord hittades i en roman.

Originaltitel True Crimes
Regissör Alexandros Avranas
Manus Jeremy Brock
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Jim Carrey, Marton Csokas, Charlotte Gainsbourg, Kati Outinen, Vlad Ivanov, Robert Wieckiewicz, Agata Kulesza, Piotr Glowacki, Julia Gdula, Zbigniew Zamachowski, Danuta Kowalska, Zygmunt Jozefczak, Marianna Figurska, Anna Polony, Marcin Stec

NiklasK
2019-01-25
Stängde av efter halva eftersom jag fortfarande inte brydde mig ett skit om nån i filmen. Fullständigt oengagerande.
HerrNenne
2018-12-31
Gråååå.
Supernaut
2018-12-30
Spretigt sömnpiller.
Afflicter
2018-12-19
Inkompetent manus och regi med stundtals skrattretande dåligt skådespeleri. Enda behållningen är Jim Carreys totalt fantasilösa och lättlurade karaktär.
LenWidleheyt
2018-12-10
Svag tvåa. Pretentiös och ganska tråkig. Amatörmässigt skriven och regisserad. Stämningen är hela tiden dämpad för att dölja hur svagt manuset är.
Robkiller
2018-10-13
Seg polsk polisthriller som försöker locka publik genom att plocka dit Jim Carrey... verkar ju ha lyckats med det i alla fall... annars så var den väl egentligen inte nå vidare... seg och rätt risig, men får väl duga med tanke på genren.
amam
2018-05-20
Det kändes som de verkligen ville pusha "allt är meningslöst och mörkt" till den punkten där det kändes som en parodi på sig självt mot slutet. Filmen i sig är ganska haltande och jag såg den enbart för att Jim Carrey hade huvudrollen. Ganska lättbortglömligt.