2.8

True Legend

Under Qing-dynastin återvänder krigshjälten Su Can till sin fru och nyfödda barn. Samtidigt attackerar hans halvbror honom som hämnd på en mörk familjehistoria. Su Can förlorar sin familj och nu vandrar han som en berusad tiggare på gatorna i väntan på hämnd. Det är här legenden om Su Qi-er börjar.

Originaltitel Su Qi-er
Alternativ titel The Legend of Beggar Su
Regissör Yuen Woo-ping
Manus To Chi-long
Genre Action, Drama, 2010-tal
Skådespelare Zhao Wenzhou, Michelle Yeoh, Feng Xiaogang, Andy On, Jay Chou, Zhou Xun, David Carradine, Li Ze, Suen Hanwen, Yan Ni, Jiang Luxia, Will Liu, Jon Heidenreich, Conan Stevens, Sylvester 'Bear' Terkay, Matt 'Horshu' Wiese

foppa99
2017-07-09
Börjar bra, blir sämre o sämre.. o slutar riktigt illa. Ungen är olidlig sista 30. Men väldigt bra drunken-style.
pampj
2012-08-04
Alltså... första halvan - toppen, någonstans mellan 4 och 5 för sin härliga känsla. Inte det där "Det här otroligt finslipat och genomtänkt, mästerverk!", utan "det här råkade vara fångande på ett sätt de antagligen inte tänkt sig!". Andra halvan - Va? Varför? VA? Varför gjorde ni såhär!? Bottenbetyg! Kör på snittbetyget svag trea där. Stäng av efter halva filmen så blir den mycket bättre än att se hela.
Terran
2012-03-18
Började ju hyfsat, det var ju iaf underhållande utan att man blev irriterad. Sedan urartade det helt... Om man vill se 2st filmer i en utan en tillstymmelse till kvalité och originalitet så är denna film rätt för dig. Ger en etta för att jag blev så sjukt irriterad över hur de lyckades sjabbla bort filmen totalt.
Podpolkovnik
2012-02-15
Snyggt gjord och multibottnad treaktshistoria. Intressant.
zonk
2012-01-12
Typisk kung fu-story, som helt klart lever upp till ryktet om att de hittar på den allt eftersom.. Ett par snygga fighter, och lite mer budget än vanligt, men som helhet, dötrist.
GinNTonic
2012-01-01
Dålig och oengagerande story, och väldigt konstig dramaturgi. Men koreografin är riktigt bra, och filmen innehåller nog den snyggaste Drunken style-tolkningen jag sett.
Balal
2011-11-16
känns lite som en parodi på fearless
Metheuz
2011-11-06
Sista delen där "drunken fist" introducerades kändes malplacerad plus att jag inte är helt förtjust i den stilen. Jag hade inte klagat om början hade varit lite längre och filmen sen hade slutat efter fighten mot giftnävarna. Annars var fighterna snyggt koreograferade med tämligen lite "lufthoppande" som lätt blir löjligt.
jingoo
2011-09-24
Ojämn film i tre akter, där den sista är lite väl okonsekvent "over-the-top".
AjaxWarrior
2011-09-21
Väldigt snyggt filmad. Bra story, men inte bäst!