3.5

True Stories

Rockstjärnan David Byrne från Talking Heads besöker en typisk liten stad i Texas, då staden firar sitt 150-årsjubileum. Han träffar massor av stadens invånare - till synes normala människor - ända tills de lämnar ut sina sanna livshistorier.

Originaltitel True Stories
Regissör David Byrne
Manus Stephen Tobolowsky, David Byrne, Beth Henley
Genre Komedi, Musikal, 80-tal
Skådespelare John Goodman, David Byrne, Annie McEnroe, Spalding Gray, Jo Harvey Allen, Alix Elias, Tito Larriva, John Ingle, Matthew Posey, Swoosie Kurtz

Lillaprinsen
2012-04-23
David Byrne är en av mina stora hjältar, vilket fick mig liksom många andra i min position att peppa inför denna film. Fast än den genomsyras av samma entusiasm, kreativitet och nyfikenhet så som allt Byrne gjort, härrör den här tveklöst ifrån den tid då hans tramsiga tendenser var som värst. Floppiga Talking Heads-skivan "Naked" är lite i samma anda vill jag minnas. Byrnes robotaktiga guide får högsta betyg av mig, Goodman och de andra får sämsta. Musiken är bra i bilscenerna, annars... Verkligen, verkligen, nej.
Totenkopf
2007-12-25
Musiken höjer den ett extra snäpp.
Samuelv
2007-11-23
Extremt ojämn, ibland riktigt kul vissa delar ett sömnpiller
AudreyHorne
2007-04-08
svag fyra, men david byrne är så sympatisk och rolig, John goodman är så bra, ja alla karaktärer har något man sympatiserar med att det är omäjligt att inte gilla det här. oh så måste man älska musikvideon.
KimEkberg
2007-04-07
Ack så härlig han är den där god-Man. Och vilken skön rulle dessförutom. Även om den också är fin, så känns den av någon anledning inte helt hel. Men fortfarande mycket underhållande.
kboman
2007-04-05
Vill verkligen, verkligen se om den här.
rowe
2006-10-26
shit. ska fanimej se om den. kanske en en fyra. bäst är: "it's cool, it's a multi-purpose shape; a box. we don't know what goes on inside there!"
ugotmedangling
2006-05-27
alltså jag såg david byrne vid skanstull i vintras, och jag blev bokstavligt talat knäsvag. The film of all films.
peopleman
2005-11-06
underbar!
Rostmannen
2003-12-28
Snudd på femma. Mücket bra.