2.9

Tsunamin - efter vågen

Baserad på verkliga händelser från Khao Lak efter flodvågskatastrofen 2004.

Originaltitel Tsunami: The Aftermath
Regissör Bharat Nalluri
Manus Abi Morgan
Genre Drama, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Tim Roth, Chiwetel Ejiofor, Sophie Okonedo, Hugh Bonneville, Gina McKee, Samrit Machielsen, Grirggiat Punpiputt, Toni Collette, Will Yun Lee

mammene
2023-07-14
Kändes väldigt välgjort, genom intervjuer har man fått fram ett händelseförlopp. Då mest efter katastrofen. Bilden efteråt, det brutna landskapet, byar helt bortspolade, letandet efter anhöriga och uppbyggnaden som började väldigt snabbt genom att vissa "passade" på. Journalister som var där och skulle rapportera, hur mycket får man visa, en avvägning, när går man över gränsen? Mycket känslor i detta och många konstiga men också medmänskliga beteenden. Framför allt höll man sig för att sentimentalisera.
2016-07-25
Väldigt bra och välgjord miniserie med bra skådespelare. Väldigt rörande och ganska spännande också.
petson81
2013-01-25
Mycket bättre än the impossible
Roosie
2007-06-25
väldigt rörande men bra
nea.72
2007-02-20
Verkligheten tar en med filmen till gråt.
snuttan___
2007-01-17
Denna filmen behövde verkligen jag..även fast den var seg mm och inte alls som ja tänkt mej så behövdes den för mej just nu..jag var där nere och vet hur de var och de e just nu jag mår som sämst..och de var på något sätt skönt att se de..!
Inca85
2007-01-16
Fruktansvärt rörande, grät flera flera gånger.
Cisco
2007-01-16
alldeles för mkt prat..
mockolino
2007-01-15
tycker också att det är för tidigt.. inte riktigt smält än..
faith86
2007-01-13
Alltså, för hade jag inte tänkt se den, men sen hadde jag inget bättre att göra... Är det inte lite för tidigt att göra en sånhär film? För mej känns det som om katastrofen är långt borta nu, men knappast för dem som var personligen berörda. Inget mästerverk var det heller. Trovärdigt nog, men... ja dom måste ju välja nån vinkling. Och jag borde faktiskt ha berörts mera.