3.8

Vinna eller dö

I juni 2010 samlades Englands bästa motorcykelförare på ön Isle of Man för att delta i gatutävlingen Tourist Trophy, även kallad TT. Det 60 kilometer långa loppet går genom byar och berg, och den lömska terrängen kombinerat med den höga farten kräver det yttersta av förarna. Under loppets mer än 100-åriga historia har mer än 200 deltagare omkommit, och inte heller detta år kommer alla att återvända hem.

Originaltitel TT3D: Closer To The Edge
Regissör Richard de Aragues
Genre Dokumentär, 2010-tal

Memmem
2017-06-20
Bra dokumentär om Isle of Man-loppet! Bra dokumentär om det årliga motorcykelloppet runt den lilla ön Isle of Man i Irländska sjön, mellan Storbritannien och Irland. Detta över hundra år gamla lopp är känt för sina många dödsfall, sammanlagt över 200. Den farliga banan är på cirka 6 mil och går på smala vägar och gator. Trots det år den en dröm för många mc-förare. Dokumentären följer 2010 års upplaga, och framför allt en förare som hittills aldrig vunnit. Hisnande, snabba, mc-körningar mellan hus och på kurviga vägar. Ingående intervjuer med flera mc-förare. Lagom långa videoklipp, ibland flera minuter. Välgjord mc-film. Betyg: 3+
Takito
2013-06-24
Gåshud!
Nattsilver
2011-12-14
Härlig dokumentär. Dock lite för lite motorcykelåkning och lite för mycket runt omkring. Mer av rejsen!!
kabir
2011-12-07
Är totalt ointresserad av motorsport men låg ändå stilla i soffan och såg denna dokumentär i en timme och fyrtio minuter. Antar att det är ett bra betyg.