2.9

Tucker - en man och hans dröm

Tucker har en dröm. Att bygga de bästa bilarna. Tack vare ett välsmort munläder lyckas han få det kapital som behövs för att bygga en fabrik och sätta gång produktionen.

Originaltitel Tucker: The Man and His Dream
Regissör Francis Ford Coppola
Manus Arnold Schulman, David Seidler
Genre Drama, Komedi, 80-tal, Biografi
Skådespelare Jeff Bridges, Joan Allen, Martin Landau, Christian Slater, Dean Stockwell, Mako, Elias Koteas, Lloyd Bridges, Frederic Forrest, Corin Nemec, Peter Donat, Jay O Sanders, Nina Siemaszko, Dean Goodman, Anders Johnson, Marshall Bell, John X Heart, Don Novello, Patti Austin

Fläskkäft
2012-07-31
Intressant drama där Tucker, som motarbetas redan från ruta ett ändå lyckas hålla sin enorma optimism och dröm vid liv. Mysigt foto och känslan av 40-tal och framåt har de lyckats med. Kläder, frisyrer, musiken och givetvis bilarna känns väldigt autentiska. Första halvan är bäst sen tappar den något men är såpass stark så den landar på en trea.
XJR
2010-05-26
En bra och verklighetsbaserad film om en man och hans dröm om att bygga den ultimata bilen. Bridges spelar övertygande den oförtröttlige Preston Tucker, som fick de tre stora biltillverkarna att darra i knäna, och som därför inte drog sig för att sprida massvis av lögner om Tucker för att eliminera den nya konkurrenten. En konkurrent vars bil var långt före i utveckling. Kuriosa: av de 51 bilar som trots allt hann att byggas finns fortfarande 47 kvar! Stabil 4:a!
WederLight
2008-03-27
Lite underhållande på sina ställen men för det mesta tråkig. Bridges gör en stabil insats men hade inte så mycket att arbeta med.
2007-10-22
Bridges är strålande som den obotlige optimisten Tucker.
FilmGuden
2007-10-21
Intressant, fast jag inte ens är Bilintresserad. Jeff Bridges är strålande. Men inte mer än helt okey.
Step1
2007-10-16
3+ iaf
NEDERVETIL
2007-07-03
Helt okej rulle utan desto mera väsen över den...
Muzzic-Maria
2006-08-03
Vill se..
djonipony
2005-01-11
rätt bra, inte minst me tanke på att Coppola regisserat.
XenoMorph
2004-12-20
Inte speciellt bjuder den här filmen på. Förutsägbar och ointressant för oss som inte är bilintresserade.