2.2

Tuffa tag grabbar

Fotbollslaget Texas State Armadillos hamnar i blåsväder efter att en korruptionsskandal nästan sätter stopp för fotbollsprogrammet. Den numera hederliga tränaren Ed Gennero måste sätta ihop ett helt nytt lag. Som quarterback rekryterar Gennero Paul Blake, en 34-årig före detta high school-stjärna som bytt ut sina drömmar mot familjens bondgård. Blake kan fortfarande kasta, men kan han vinna med ett lag som innehåller en samuraj som linjespelare, en fumlig receiver och en samoansk kraftkarl som flirtar med kickern?

Originaltitel Necessary Roughness
Regissör Stan Dragoti
Manus Rick Natkin, David Fuller
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Scott Bakula, Hector Elizondo, Robert Loggia, Harley Jane Kozak, Larry Miller, Rob Schneider, Fred Dalton Thompson, Sinbad, Jason Bateman, Peter Navy Tuiasosopo, Kathy Ireland, Drew Kahn, Louis Mandylor, Andrew Lauer, Duane Davis, Andrew Bryniarski

Lotso
2014-07-05
I sin helhet en okej film antar jag. Den gör inget dåligt men det är som sagt musiken som är det bästa och troligtvis lite för bra för denna filmen. Skippa denna då humorn heller inte är på topp.
Dutch
2014-05-06
Trams. Robert Loggia är dock alltid fin att beskåda.
ClintanTheKing
2013-07-05
Godkänd sportrulle som varken är mer eller mindre. Underhållning okej men inte alls så rolig faktiskt. Föredrar Major League framför denna. Plus för Loggia som är klart sevärd.
England
2007-03-20
Charmig, men inte mycket annat...
Lesky
2005-07-07
En sådan där typisk amerikansk story om ett gäng losers som i slutet kan hyllas. Defenitivt inga stilpoäng för storyn, men ändå har filmen en viss charm och manusets potential är ganska väl utnyttjat.