Tully

Trebarnsmamman Marlos liv består av ständig brist på sömn, vardagstjafs, blöjbyten och amning. Barnens pappa Drew märker inte ens att familjens behov helt tagit över Marlos liv. Hennes bror är mer uppmärksam och erbjuder sig att betala för en natt-nanny. Marlo tvekar först inför unga Tully, men överrumplas snabbt av hennes energi och livsaptit. Det dröjer inte länge förrän de två är oskiljaktiga, samtidigt som Marlo försöker få grepp om vem Tully egentligen är.

Originaltitel Tully
Regissör Jason Reitman
Manus Diablo Cody
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Charlize Theron, Mackenzie Davis, Ron Livingston, Asher Miles Fallica, Lia Frankland, Mark Duplass, Elaine Tan, Gameela Wright, Tattiawna Jones, Stormy Ent, Maddie Dixon-Poirier, Bella Star Choy, Dominic Good, Joshua Pak, Colleen Wheeler

Albion
2021-03-22
Mest om föräldraskapets tuffa vardag men lite väl mörkt och enahanda. Men visst, som filmen utvecklar sig så blev det väl helt okej till slut. Inget extra egentligen men inte direkt dålig heller, det får bli en svag 3;a, dvs 3-
KyLLo
2021-03-22
En film om livet som mamma. Punkt. Skrikande barn, konflikter och vardagsproblem. Ingenting intressant eller underhållande. Natt-nannyn har de slängt in i leken, men inte ens det blev särskilt lyckat. Charlize Theron är väl bra, men filmen är motbjudande.
StureStenhög
2021-03-07
En småtrevlig och stundtals träffsäker karaktärsstudie där Charlize Theron står för en övertygande insats. Mycket är det ett typiskt Diablo Cody-manus i botten då det nästan är för välskrivet. Dialogen är kul att lyssna på och allt flyter på bra, men man får aldrig chansen att glömma bort att man kollar på film. Avslöjandet i slutet är av den typ som jag vanligtvis har lite svårt för, men här välkomnade jag det, för alternativet hade varit sämre. Som det är nu så fungerar det bra så länge man inte ser filmen för bokstavligt
ilgoga
2020-02-10
Bra, men inte något speciellt.
Robkiller
2019-07-13
Tråkigt drama.. helt klart inte i målgruppen för denna.
Christofer
2019-04-16
Nja, jag var inte helt nöjd med hur det låg till faktiskt. Visst hade det en viss charm i början, men det lyckades inte riktigt engagera hela vägen. Dessutom ifrågasätter jag vissa detaljer.
Johjt
2019-01-13
Överraskande bra!!
HerrNenne
2018-12-19
Lite lurig känsla i den här filmen. Är speciellt förtjust i första halvan och framförallt Therons rollgestaltning.
fridenpaden
2018-12-16
Ganska tråkig historia. Tvisten i slutet hjälper inte.
mammene
2018-12-09
En behaglig, smårolig och ganska lättsam skildring av en småbarnsfamiljs vedermödor, där det tippar över för modern som spelas mycket bra av Charlize Theron och även av fadern Ron Livingston, Det ligger något sensuellt över det hela, men till slut blir det lite på tomgång, För att senare twista till. Får nog bli en trea av det svagare slaget.