2.7

Tumbleweeds

Mary Jo flyr från stad till stad med sin 12-åriga dotter Ava för att undkomma sina misslyckade kärleksförhållanden. Flykten leder dem nu till San Diego, där Mary Jo inleder ett förhållande med en långtradarchaufför.

Originaltitel Tumbleweeds
Regissör Gavin O'Connor
Manus Gavin O'Connor, Angela Shelton
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Janet McTeer, Kimberly J Brown, Jay O Sanders, Gavin O'Connor, Laurel Holloman, Lois Smith, Michael J Pollard, Ashley Buccille, Cody McMains, Linda Porter, Brian Tahash, Josh Carmichael, Sara Downing

Astrojacob
2012-04-28
Oscarsnominerade McTeer gör en fanatisk och fantastisk roll som ständigt rastlös o rotlös mamma. Kanske lite stressig bitvis men ett mycket bra drama med gott om både humor och starka känslor. Ingen Oscarsvinnare men svag Fyra, tack vare McTeer.
larox
2011-09-15
En "galen" ensamstående morsa som flyr fältet så snart det uppstår en konflikt. Härligt befriande förälder - under förutsättning att det inte fanns någon ny partner närheten. Harmlös film - trevlig underhållning!
Masjävel
2009-07-29
tråkig och utan nerv, stundtals dyster och tragisk
beatrs_
2007-05-27
den var bra ändå ^^ lite små rolig faktiskt, dom snakade lite konstigt elelr det var skönt på nåt sätt typ haha XD
Nathanael
2007-01-29
Allt är givet... seg och tråkig..... Inte min film...
Plantz
2006-08-18
njaaaa
Kurosawafan
2006-07-28
KLart positiv övereaskning, lite förutsägbar, men käns äkta, delvis extremt äkta (som scenen när de fjantar sig i bilen), handkamera/rörigt rörlig kamera funkar bra
magenta
2006-07-27
inte direkt ngn orginell film...

2006-07-27
Rolig !