Turbo Kid

I en postapokalyptisk framtid möter en ung ensamvarg en mystisk flicka. De blir vänner, tills den sadistiske ledaren av ödemarken, Zeus, kidnappar henne. Pojken måste nu trotsa sina rädslor och bege sig till ödemarken för att utrota ondskan som råder där och rädda flickan.

Originaltitel Turbo Kid
Regissör François Simard, Anouk Whissell, Yoann-Karl Whissell
Manus François Simard, Anouk Whissell, Yoann-Karl Whissell
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Munro Chambers, Laurence Leboeuf, Michael Ironside, Edwin Wright, Aaron Jeffery, Romano Orzari, Orphée Ladouceur, Steeve Léonard, Yves Corbeil, Evan Manoukian, Anouk Whissell, François Simard, Tyler Hall, Martin Paquette, Pierre Sigouin

Skapad 2019-12-05 av KULTURCHOCK
I Turbo Kid för vi följa The Kid. Han har inget namn, inte vad vi får ta del av åtminstone, och bor i ödemarken efter bomben och förfallet. Han försöker fylla dagarna med sådant som kan verka...   Läs mer »

Samtalsmanicken
2020-03-27
Det kanadensiska gänget bakom denna moderna post-apokalyptiska tribut till 80-talets italienska sci/fi action-filmografi har under en lång tid producerat filmer. Deras främst kända titel är skolprojektet Le Bagman (2004), vilken de har återanvänt sig av i Turbo Kid. Många av Le Bagmans koncept och referenser återkommer på ett bättre produktivt sätt och jag älskar varenda moment av det. Mycket slap-stick humor blandat med kaskader av ultravåld i sann symbios, och soundtracket som är skriven och komponerad av Le Matos gör bara att betyget stiger ännu högre!
daniel77
2018-05-16
Riktigt underhållande trams!
bnw
2018-03-23
Total älsk på den hör rullen! Påminner absolut om Kung Fury, men den här tar projektet mer på allvar och resultatet är en mycket mer komplett film, inklusive handling!
Robkiller
2017-10-29
Postapokalyps splatter-komedi med 80-tals influenser. Charmig och underhåller även om den innehållsmässigt saknar en del. Blodet sprutar, skurken är ond och hjälten påminner om mega-man. Helt ok.
ShenLong
2017-05-20
i had great fun
2017-01-21
Älskar gamla sunkiga actionrullar i den här knasiga subgenren och italienarna hade en fetish för att massproducera dem. Så ur ett nostalgiskt perspektiv är turbo kid en skön resa tillbaka till det smaklösa. Blodigt, rätt skoj och igenkänningsfaktorn är hög.
jingoo
2016-11-24
Charmig splatter där gulliga Apple och det faktum att alla kommer cykla efter apokalypsen var bäst.
StureStenhög
2016-11-23
Småkul rulle med skön retrokänsla, inte minst tack vare den obligatoriska retromusiken. Men även om det finns roliga inslag längs vägen, så kan jag tycka att filmskaparna förlitar sig lite väl mycket på att bara upprepa sådant som de såg i sin barndoms 80-talsfilmer, lite mer egen identitet hade varit att önska. Likaså kan jag tycka att det ibland blir lite för löjligt, cowboyen är t.ex. en ganska töntig karaktär. Men jag trivdes trots det väldigt bra i den här världen, och filmen återuppväckte lusten att rota lite bland gamla b-rullar från 80-talet. Gärna sådana med Michale Ironside. Han är nämligen utan tvekan den här filmens stora behållning där han briljerar i sin sedvanliga skurkroll. Så även om en stark tvåa länge kändes som det självklara betyget, så drar Ironside på egen hand upp den till en svag trea
haajen
2016-10-24
Väldigt lökig film men fan om man inte har kul medan man ser den. Stort plus för härligt gore.
Noseman2005
2016-10-18
Hade det inte varit för den myckna splattern och Mike Ironside hade tvåan varit given, sett till bristerna i charm och hjärta. Men samvetsgrann som jag är var det tillräckligt mycket over-the-top våld för att passera gränsen till en trea. (5/10)