2.1

Turk Was Here!

Jimmy Lynchs bror Terry är en brandman som skadas i en olycka. Då han inte var i tjänst då olyckan skedde får han inte ta del av de fårmåner han egentligen har rätt till. Samtidigt dras stadens borgmästare Tyler in i en politisk skandal. Jimmy utnyttjar situationen och börjar spraymåla "Tyler knew, Turk 182" runt omkring i staden, vilket får borgmästaren att reagera.

Originaltitel Turk 182!
Regissör Bob Clark
Manus James Gregory Kingston, John Hamill, Denis Hamill
Genre Drama, Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare Kim Cattrall, Timothy Hutton, Peter Boyle, Robert Urich, Paul Sorvino, Robert Culp, Darren McGavin, Steven Keats, James Tolkan, Thomas Quinn, Norman Parker, Dick O'Neill, Maury Chaykin

Fuzzy
2010-11-22
Har haft denna länge i samlingen men inte fått tid till att se. Var bl.a nyfiken på om det skulle vara mycket graffiti-referenser men det var det ju verkligen inte. En ganska trött och oengagerade film.
carnevil
2006-03-17
Tvärdålig.
MsA
2006-02-25
Yep kul att se Kim men det är ju inte precis så att hon var ny med Sex and the City. Hon har gjort 35-36 filmer sedan 70-talet :) Gillar att hon är brittiska och inte amerikanska! :D Gillade Hutton som yngre men filmen är inte så kul.
Kudden
2006-02-25
Oooh, känns så jävla äkta.
Lavinia
2006-02-25
Kul att se Kim i en film...tyvärr var hon inte särskilt bra, precis som resten av filmen.
entalpi
2003-06-16