2.8

Den objudne gästen

Yann Kermadec håller på att uppfylla sitt livs dröm. Han deltar i det prestigefulla Vendée Globe-racet, en segeltävling runt jorden för ensamseglare och har en solid ledning, när ett roder plötsligt går sönder. Han tvingas ankra för reparation, och när han åter styr ut på havet är han inte längre ensam.

Originaltitel En solitaire
Alternativ titel Turning Tide
Regissör Christophe Offenstein
Manus Christophe Offenstein, Jean Cottin
Genre Äventyr, Drama, 2010-tal
Skådespelare François Cluzet, Samy Seghir, Virginie Efira, Guillaume Canet, Karine Vanasse, Arly Jover, Dana Prigent, Emmanuelle Bercot, Laure Duthilleul, Léa Fazer, José Coronado, Jean-Paul Rouve

LillaBlåaMus
2018-09-22
Lövtunn historia, fick knappt veta något om någon karaktär, inte mycket till moraliskt dilemma (given utgång). Det mest intressanta var det lilla man fick se ur dotterns perspektiv.
KyLLo
2015-04-02
En film som känns ensidig och inte fångar mitt intresse. Finns det någon spänning så har jag lyckats missa den. En film om segling kan verkligen kännas oändligt lång utan intressanta personporträtt och ett välskrivet manus.
niljoh
2014-11-10
Slutet?
myslas
2014-09-07
Ganska bra men man förväntar sig ju lite mer samspel mellan två personer som sitter fast tillsammans på en liten båt i flera månader. Bjuder dock på fina seglingsbilder och lite oväntad spänning.