2.6

Turok: Son of Stone

Turok och hans bror stöter en dag på fiender från en annan stam som inte är lätta att handskas med. Under striden blir Turok överhet och är nära att döda sin egen bror. På grund av detta sänder shamanen i hans egen stam iväg honom för gott. Många år senare letar sonen till Turoks bror upp honom och ber honom komma tillbaks. Med sin stolthet och sitt förakt vägrar Turok detta, innan han får reda på att nästan hela hans stam är förintad.

Originaltitel Turok: Son of Stone
Regissör Curt Geda, Dan Riba
Manus Tony Bedard
Genre 2000-tal, Animerad, Science Fiction
Skådespelare Adam Beach (röst), Irene Bedard (röst), Adam G (röst), Jay Tavare (röst), Matthew Yang King (röst), Tatanka Means (röst), Cree Summer (röst), Iyari Limon (röst)

Huor
2008-11-04
Tyckte denna påminde om NInja SCroll, med blodet o allt det där. Hyfsad annars,
dafors
2008-05-27
Turok är en hård hård karaktär
killerkizz
2008-04-14
Cool film.
PeterTheW
2008-03-16
Småspännande och underhållande, bättre än väntat. Samtidigt... rätt dåligt animerad, och handling är det ju inte direkt gott om. Sex fighter på 70 minuter.. jag tror aldrig jag sett så mycket folk dö på så kort tid... och i en animerad film, dessutom. Jag är inte svag för våldsamma filmer, men här gick det till överdrift i stora lass.
fejknick
2008-02-22
turok aeta monster. bloood.
S_Griffon
2008-02-15
Inget större fel. Dålig teckning tycker jag iof. Den är hur som helst sevärd om man gillar animerad film. Skulle rekomendera Beowulf före denna ändå.

2008-02-15
Snacka om dålig inlevelse på de flesta av rösterna, men ändå bättre än jag hade trott - fast fortfarande inte bra.