3.1

Tusenbröder - Återkomsten

Bankrånaren, fängelserymlingen och familjefadern Hoffa har lyckats ta sig till Estland, men saknar familjen och försöker ta sig hem, hem till sina nära som tror att han är död. Finns även i en 3 timmars TV-version.

Originaltitel Tusenbröder - Återkomsten
Alternativ titel Brothers: The Return, Tusenbröder 3, Tusenbröder III
Regissör Erik Leijonborg
Manus Lars Lundström
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ola Rapace, Jakob Eklund, Jacob Ericksson, Danilo Bejarano, Anja Lundqvist, Marika Lindström, Katarina Ewerlöf, Magnus Krepper, Allan Svensson, Claudia Galli

Roswall
2018-01-03
Bästa delen.
2017-10-25
AlbinWesley
2016-03-16
Ah, tycker minsann de knyter ihop säcken oväntat bra. Må så vara att den har sina skavanker - som fristående film håller den ju inte långt liksom - jag gillar verkligen hur Patrik här har blivit ett totalt megalomaniskt manipulativt misshandlande monster, så som det antyddes i i säsong två, samt hur även Petter gått och blivit verkligt galen, inte bara psykopat utan verkligen helt rubbad.
foppa99
2013-10-13
Otroligt: 3 delar på ca 800 min o de lyckas hålla det intressant o underhållande hela tiden. Jäkla bra gjort !
Bumsi
2013-08-06
Hela serien är nog det bästa jag någonsin sett svensk videoproduktion spottat ur sig
Christofer
2012-12-01
November 2012: Otroligt spännande ända till slutet och ett lyft mot den något mindre fängslande andra säsongen. Betyget kvarstår alltså efter omtitt. 20/9 2006 (5:a) Jag älskar verkligen hela historien. Serien är något av det bästa som producerats i Sverige, och den här filmen är också grym. Jag håller dock med om att den här "epilogen" är alldels för kort. Den kunde ha varit en timme längre och förklarat vissa saker lite utförligare. Musiken är ju också hur skön som helst! Ola Rapace passar verkligen perfekt för den här rollen och han gör det riktigt bra.
Xenox
2012-06-25
Värdigt avslut på serien. Magnus Krepper gör bra ifrån sig som ond. Kul att se hur säcken knyts ihop.
TheHorrorfan
2012-04-28
Filmtipset en 5a, jag 1a.
Alreadyrick
2010-11-14
Bara det att filmen heter "återkomsten" sänker ens förväntningar stort..
Gorgir
2010-09-05
Den va helt genom rutten har klippt bort massor med bra bättre att kolla på hela sista säsong 2, den som missat att det är en ned klippt version bör titta igen. Fanns ingen värdighet i långfilmen. Helt meningslöst att göra en sådan film.