2.5

Tusk

När hans bästa vän och podcast-medvärd försvinner i Manitobas skogar, ger sig en ung man ut med sin väns flickvän för att leta efter honom.

Originaltitel Tusk
Regissör Kevin Smith
Manus Kevin Smith
Genre Drama, Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Michael Parks, Justin Long, Genesis Rodriguez, Haley Joel Osment, Johnny Depp, Harley Morenstein, Ralph Garman, Jennifer Schwalbach Smith, Harley Quinn Smith, Lily-Rose Depp, Ashley Greene, Douglas Banks, Matthew Shively

KyLLo
2019-04-17
En bisarr och spretig film från Kevin Smith. Jag tror att hans tanke var att väva ihop sina gamla komedier med sina nyare på skräcktemat för att tillfredsställa så många fans som möjligt. Ett par gånger träffar humorn precis rätt. Skräcken är något annorlunda, men samtidigt varken särskilt underhållande, skrämmande eller spännande. Som helhet är det ingen av hans starkare filmer, men den är heller inte irriterande. I övrigt dyker Smiths och Johnny Depps respektive döttrar upp lite oväntat i filmen. Stark tvåa.
Phyx
2018-03-11
Tillägg: Johnny Depp gör sin bästa rollprestation sen Fear & Loathing
Phyx
2018-03-11
En av dom bästa filmer jag sett. En kollega berättade om den, jag hittade ett klipp från mitten av filmen och mådde sjukt dåligt av det jag såg och jag är rätt tålig för gore och skräck. Kunde inte få den ur huvudet och bestämde mig för att se den. Den får en rätt komisk twist efter halva så den är inte så farlig som jag först föreställde mig den. Riktigt rolig idé och genomförande.
Harkaiden
2018-01-14
Michael Parks är suverän, men vill man se en bra Kevin Smith-film med honom medverkande i så är Red State mer värd en titt.
schramm
2016-10-15
Bästa vallrost-filmen jag sett på ett bra tag. Känns stundtals som om Troma har fått budgett och går full-mental.
Floop
2016-09-06
Go full walrus!
best_jeppe
2016-05-28
Vacklar lite fram och tillbaka när det gäller betyg. Filmen är obehaglig, fascinerande och även ganska underhållande. Roligt att Kevin Smith gör något helt annorlunda så det blir en 3a i slutändan.
Tatty
2016-04-16
Sjuk film. Faktiskt äcklig. Så dålig.
Scrapop
2016-04-12
Älskade den! Jäkligt oförutsägbar, obehaglig och tragisk på ett sätt som man sällan upplever en film. En måste-se-film!
2016-03-18
Den är lite småtråkig men tillräckligt egen och oväntad med stabilt skådespeleri och fascinerande humor så det blir en svag trea.