3.2

Två glada sjömän i Alaska

Duke Johnson och Chester Hooton spelar ett par riktigt usla underhållare från San Francisco, som finner det nödvändigt att fly stan. De bordar ett skepp mot Alaska där de stöter på mördarna Sperry och McGurk. De lyckas övermanna mördarna för att sedan lämna skeppet i Skagway förklädda som Sperry och McGurk för att kunna undvika myndigheterna. De förstår inte varför alla är rädda för dem. Det visar sig att Sperry och McGurk stulit en fullmakt över en guldgruva innan de flytt mot Alaska. Sal Van Hoyden är den rättmätige ägaren till fullmakten, därför är även hon ute efter Johnson och Hooton för att återta den.

Originaltitel Road to Utopia
Regissör Hal Walker
Genre 40-tal, Äventyr, Familjefilm, Komedi
Skådespelare Bing Crosby, Bob Hope, Dorothy Lamour, Hillary Brooke, Robert Benchley, Douglas Dumbrille, Jack LaRue, Nestor Paiva

KimEkberg
2012-02-29
min första bob hoperulle var också en rolig en. fina miljöer och foto. väldigt bra kopia som det bjussades på oggså. roliga repliker och gags med talande djur och annat. mycket meta-tänk, både bra och dåligt. exekutiven är väldigt rolig i början men blir trist efter ett tag. och det gäller mycket i filmen, det går utför men inte alltför illa.
wescan
2007-12-23
En av deras bästa
CinemaniaC
2004-07-08
Underhållande komedi med ett par riktigt roliga scener. Benchleys torra kommentarer känns syrligt beska. Lustiga rollnamn med McGurk i spetsen.