2.8

Två veckor i en annan stad

Skådespelaren Jack Andrus har haft mentala problem och inte gjort en enda film på sex år. Men när hans gamle vän, regissören Maurice Kruger, skickar ett telegram och vill att han ska komma till Rom och hjälpa till med hans senaste film behöver Andrus inte tveka länge.

Originaltitel Two Weeks in Another Town
Alternativ titel 2 veckor i en annan stad
Regissör Vincente Minnelli
Manus Charles Schnee
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Kirk Douglas, Edward G Robinson, Cyd Charisse, George Hamilton, Daliah Lavi, Claire Trevor, James Gregory, Rosanna Schiaffino

Tonti
2018-05-12
Speglar intressant nog den odiskutabla nedgång som Hollywood hade genomgått sen The bad and the beutiful tio år tidigare. Både industrin som den skildras i filmen och filmen själv är slappare och liksom riktningslöst. Vilket ju på ett sätt är kongenialt och kul men samtidigt lite deppigt. Bilscenen utgör en parallell till den likaledes fantastiska motsvarigheten i den tidigare filmen.
oell
2017-03-07
wow.
KimEkberg
2011-11-04
strålande spirituell upföljare, och companion piece till the bad and the beauty. kirk fortsätter kirka vidare, men med en twist, och robinson är ett välkommet tillskott i castlisten. prunkande snygga färger och sirliga åkningar. allt är ännu mera giftigt än förra besöket, och kirk får återigen ha tårar i ögonen som han hade i gun hill. att alla är helt jävla förstörda påminner mig om sirks mästerliga verk.en snygg hyllning och sågning av det gamla studiosystemet. hurra för att alla känslor är så överdrivna som de är.
HerrArne
2009-07-28
Skickligt hantverk i lite gammaldags stil.
NoWireHangers
2008-11-01
längesen jag såg men har för mig det var en trea

2007-01-31
Ganska bra film även om det blir lite för mycket "happy ending" på slutet. Stark trea!
Bomkia
2005-12-06
Intressant historia med duktig Kirk Douglas - men det blir lite lätt överdrivet.