2.5

Twilight

Harry Ross är en pensionerad polis och privatdetektiv som bor med Jack Ames, en rik skådespelare som är döende i cancer, och hans fru Catherine. När han ska leverera utpressningspengar å Jacks vägnar blir han indragen i en mordgåta som tycks ha kopplingar till ett tjugo år gammalt fall med Catherines ex-man.

Originaltitel Twilight
Regissör Robert Benton
Manus Richard Russo, Robert Benton
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 90-tal
Skådespelare Paul Newman, Gene Hackman, Susan Sarandon, James Garner, Reese Witherspoon, Stockard Channing, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale, John Spencer, M Emmet Walsh

2017-10-28
ClintanTheKing
2013-10-13
Helt okej kriminalmysterium med Newman som cool privatdeckare.
atroxa
2012-05-24
Skådespelarna får upp den till en trea.
Bredman
2007-11-01
Många bra skådisar, men de börjar bli lite trötta. I och för sig så är ju rollerna specialsydda för ålderskategorin. Ska påminna om Bogarts filmer på 40-talet. Allt gick ju inte så fort då. Ska föreställa invecklad och klurig, dock utan att lyckas nå fram riktigt. Men som sagt, många bra skådisar, en del av mina favoriter.
Brigante
2006-12-03
Underhållande. Ibland mer, ibland mindre men sett överlag en helt okej rulle.
Mikael_H
2006-07-15
Rätt skön. Stundtals tråkig. Svag trea.
smichael
2006-07-15
Den är inte spännande eller griper tag i mig som jag hade hoppats..
Albion
2006-07-15
Den andra filmen jag ser ikväll där Gene Hackman spelar en i cancer döende person (även om han hittade på i The Royal Tenenbaums). Denna lågmälda detektivhistoria med stark touch av film noir är soft, skön och behagligt underhållande. Det är det äldre gardets film så att säga och tempot blir väl därefter. Det hela känns som på eftersäsongen på en semester badort och det behöver inte vara fel utan mest annorlunda vilket denna film bjuder på litet grann. Nåja betyget blir en svag 4, 4-
manhunter
2006-07-15
nej, inte bra. Bra skådisar inget mer
Bomkia
2006-04-01
Segt men ok skådisar. 2a.