3.4

Twin Falls Idaho

En ung kvinna möter av en händelse två bröder...de är dessutom siamesiska tvillingar. I början blir hon lätt chockad men efter ett tag utvecklas det till en djup vänskap och kärlek. De är inte fula utseendesmässigt och detta berättar hon för vissa i sin bekantskapskrets.

Originaltitel Twin Falls Idaho
Regissör Michael Polish
Manus Michael Polish, Mark Polish
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Michele Hicks, Teresa Hill, Robert Beecher, Michael Polish, Mark Polish, Jon Gries

LuxLisbon2
2013-08-05
Innehåller 5 av mina 20 favoritteman: barnalstringsskräck, cynism, identitetsbyten, unga som vill men inte får ligga, samt ytlighet.
smekaren
2008-02-07
har built to spill-låten nåt med denna film att göra?
Moonlighting
2006-11-01
Tom, meningslös och pretentiös är några av de mindre smickrande epitet jag blir tvungen att tillbeskriva denna självgoda influensonani.
monsterpop
2005-10-01
christmas, twin falls, idaho is her oldest memory
Lupinerki
2002-12-10
En film som är poetisk, sorglig och vacker. Inte seg för fem öre, bara vacker.
LittleNicky
2002-12-06
seg
jojjoson
2002-03-23
Detta var en rulle som jag verkligen gillade trots att det inte var det bästa fotot. Det var lite väl mycket "mörker". naturligt ljus som det kallas för. Storyn är bra och man känner verkligen sympati för dessa ovanliga tvillingar. En film som berörde mig en hel del. Många tror säkert det är en urtrist och deprimerande film pga titeln. Men jag rek. starkt att ni ser den. Såg den på Canal + häromdagen.