2.1

Twins

Julius får veta att han har en tvillingbror, Vincent. Bröderna är produkter av ett ärftlighetsexperiment. Julius är en mentalt och fysiskt överlägsen individ, medan Vincent har alla de sämre arvsanlagen från föräldrarna. När det omaka brödraparet möts tar deras liv en riktning de aldrig kunnat föreställa sig.

Originaltitel Twins
Regissör Ivan Reitman
Manus Herschel Weingrod, Timothy Harris, William Davies, William Osborne
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Danny DeVito, Kelly Preston, Chloe Webb, Bonnie Bartlett, Marshall Bell, Trey Wilson, David Caruso, Hugh O'Brian, Nehemiah Persoff, Maury Chaykin, Tony Jay, Tom McCleister, David Efron, Peter Dvorsky, Robert Harper

Skapad 2019-12-05 av Rollywood
Vid sidan av Ghostbusters (1984) så är nog Twins den film som regissören Ivan Reitman gjort sig mest känd för. Han har både regisserat och producerat filmen vilket han generellt brukar göra med...   Läs mer »

Paramis
2020-02-03
Inget annat än en 5a gäller här. En sann glädje att se filmen var gång !
Jamesa
2018-09-10
Lite smårolig emellanåt.
wasteoftime
2018-04-19
Vad ska man säga om Twins egentligen? För mig är det ju en del av barndomen, även om jag inte sett den så sanslöst många gånger. Idén är ju knäpp men funkar hyggligt. Och Danny DeVito är ju ne personlig favorit. Och vem gillar inte Arnold?! Det håller ju inte riktigt hela vägen till en tvåa, men är uppe och nosar ett par gånger. Men det landar på 0,0 på SH-skalan med ett lätt leende.
Henkepedia
2017-12-31
Klassik 80-tals komedi
2017-11-28
Usel, trams..
mammene
2016-12-29
Arnold kan ju aldrig bli fel, här med lite tafatt hållning som går hem. Handlingen är som den är, men roligt hade jag så länge det varade och lite längre.
StureStenhög
2016-12-28
Kanske inte mycket till film egentligen, manuset känns mest som en ursäkt för att låta Arnold spela en karaktär som är allmänt clueless om hur den riktiga världen fungerar och teama upp honom med Danny DeVito. Men det blev ju lyckat. Arnold är väldigt rolig och har ett flertal riktigt härliga repliker, och han har väldigt bra kemi med DeVito. Det räcker gott och väl för att det här ska bli riktigt underhållande, och då kan man ha överseende med att det mesta kring experimentet känns oklart och att storyn är allmänt hafsig
2016-11-15
Bortsett från att Arnolds skådespelartalanger är väldigt begränsade så är det här faktiskt en väldigt bra, rolig och underhållande film.
spielmitmir
2015-03-10
Osmaklig på något vis. Man tycker mest synd om deVito hela filmen igenom. :(
2014-10-26
Att Schwarzenegger och Danny de Vito kunde utgöra ett så bra komikerpar trodde man aldrig. Detta är en klassiker som jag har sett väldigt många gånger. Det är ingen film man köper för att ha i hyllan men varje gång den visas på TV så sitter jag där och njuter.