2.5

Perfect Mothers

Lil och Roz har varit vänner hela livet, men allt förändras när de blir förälskade i varandras söner. I rädsla för ilskan och fördömandet relationerna riskerar att väcka i den inskränkta lilla stad de lever i, väljer de att hålla allt hemligt. Men när de blir upptäckta riskerar både mödrarnas och sönernas liv att förstöras.

Originaltitel Adore
Alternativ titel Two Mothers, Adoration
Regissör Anne Fontaine
Manus Christopher Hampton
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Naomi Watts, Robin Wright, Xavier Samuel, James Frecheville, Ben Mendelsohn, Jessica Tovey, Sophie Lowe, Gary Sweet, Alyson Standen
Filmnummer 101990

KyLLo
2018-07-28
Någon kärlekskarusell som känns riktad till äldre kvinnor som vill känna sig yngre för en stund. Det fanns säkert en vilja att väcka känslor, men jag blev varken berörd eller underhållen. Det är absolut ingen ny Farligt begär, utan snarare en slätstruken semestermatiné. Några bra skådespelare, men den sämsta av de fem jag hittills sett av regissören.
Nena2000
2015-03-25
En modig film som vågar ta upp ett så pass tabubelagt ämne utan några egentliga pekpinnar. Hade aldrig kunnat göras i skenheliga USA t ex. Kanske därför jag föredrar filmer från andra länder. Bra film enligt mig (maken instämmer)
RichardEk
2014-12-27
Filmens kärnämne, hur svårt det är och hur högt priset är för att bryta mot olika samhälleliga moraliskt färgade konventioner och institutioner, är i sig ett alltid relevant och angeläget ämne. Men hanteringen av det intressanta innehållet saboteras i viss mån av filmens form och estetik, som snarare närmar sig mjukporrens (exotiska miljöer, vackra människor hela tiden mer eller mindre avklädda). Det blir en väldigt ambivalent filmupplevelse som dessutom tappar i tempo och intensitet i slutet.
BlommigaBarbro
2014-10-04
Vacker och engagerande film. Underbart filmad och med mycket skicliga skådespelare. Filmen berörde mig djupt!
larox
2014-05-10
Vacker, finstämd och verklighetsnära film i naturskön miljö, handlingen speglar det mest förbjudna. Kärleken är outgrundlig och kan ibland te sig lite märkligt - inte alls särskilt konstigt - omgivningen är normgivare om vad som är tillåtet och otillåtet...
mapal99
2014-05-05
En go film , med känslor och rysningar . Väldigt fin film , om.man nu kan säga så ;) Rekommenderar den iallafall , åtminstone som tidsfördriv ;)

2014-04-18
Dåligt skådespel och en tämligen löjlig historia. Hade väntat mig något bättre. 3/10.
Kajanus
2014-04-07
Fontaines bildsköna estetik är som handen i handsken i detta smått erotiskt laddade drama om moderskärlek (på alla håll och kanter). Watts och Wright är briljanta och filmen tappar aldrig udd eller glans.
indygrinder
2014-02-23
Skådisarna är så usla att det blir surrealistiskt. Hur hamnade Naomi Watts i den här patetiska sörjan? Och varför tittade jag på skiten? Jag ger mig själv en etta i betyg.
Poker-Mange
2014-02-07
Dålig historia som inte håller eller är trovärdig. Storyn är helt inriktad på målgruppen kvinnor 40+. Tantsnusk light version, typ. Filmen går verkligen på tomgång. Det var plågsamt att se Wright och Watts i denna, allt kändes onaturligt och forcerat. Klockren 1a.