2.4

Two Weeks Notice - Kärlek på jobbet

Lucy Kelson är en skicklig men aningen neurotisk advokat som tar jobb på ett företag hon avskyr, i hopp om att hon kan förändra hur de arbetar. Hennes oansvarige chef, George Wade, har ett rykte om sig att vara något av en kvinnokarl. Lucys krav för att hon ska ta jobbet är att de avstår från att riva ett medborgarhus som ligger henne varmt om hjärtat.

Originaltitel Two Weeks Notice
Regissör Marc Lawrence (II)
Manus Marc Lawrence (II)
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Hugh Grant, Alicia Witt, Dana Ivey, Robert Klein, Heather Burns, David Haig, Dorian Missick, Veanne Cox, Janine LaManna, Katheryn Winnick, Iraida Polanco, Charlotte Maier, Jason Antoon, Wynter Kullman, Jonathan Dokuchitz

Skapad 2004-02-21 av Loomis
Marc Lawrence regidebuterar med starka namn som Grant och Bullock, men han ger sig också in i en mycket svår genre. Kärlekskomedier. Det är en genre likt fotbollsmatcher, man vet precis grundföru...   Läs mer »

mammene
2020-07-01
En enda rörig transportsträcka till ett förutsägbart slut. Förutsägbara slut kan accepteras,men det ska då vara någon sorts handling och inte som här väldigt ostrukturerat, Bullock var ovanligt jobbig och Grant mindre charmig än vanligt, det enda som fick mig att haja till positivt var när Tramp dök upp, trodde aldrig jag skulle behöva säga det.
2017-08-01
Rolig och underhållande film med bra skådespelare.
okidoki
2016-08-18
En osannolik och charmig historia. Trump var med på ett hörn.
2014-10-30
En hyggligt underhållande, charmig och rolig romantisk komedi, som funkar på grund av Hugh Grant och Sandra Bullocks samspel. Den håller sig över medel när det gäller romantiska komedier. Underhållning för stunden får du när du ser på den här och inget mer. 3-
justcelsius
2013-12-28
bulldock är hysteriskt jobbig. somnade till den här rullen. nuf said
Runlibr
2013-12-04
Fick inget riktigt grepp om handlingen egentligen, men kanske spelar det mindre roll. Lite småcharmigt, men svårt att bli riktigt fast tyvärr.
haajen
2013-11-11
Väldigt nära ettan, det är bara dess totala harmlöshet som räddar den från ettan. SÅ tråkig!
eandersson
2013-09-24
Varken bu eller bä. En film som inte gav något, neutralt tillstånd i princip filmen igenom. Lite småcharmig kemi mellan Grant och Bullock så jag får väl medge att det var lite smågulligt emot slutet. Dock var den här filmen inget undantag i sin genre där förutsägbara slut nästan hör till. Den gungar mellan godkänt och underkänt, inget jag direkt skulle rekommendera någon att se.
Boondock_saint
2013-07-10
Jag älskar Sandra Bullock. Vill att hon ska adoptera mig. Då skulle jag fortfarande bo hemma hos mamma. Hugh Grant är ok.
origC-J
2013-04-22
Tja, Hugh Grant och Sandra Bullock, och man får precis vad man kan vänta sig. Bäst i filmen: att få höra (och se) Norah Jones spela "The Nearness of You"...