2.8

Tyst som natten

Psykiatikern Sam Rice misstänks för mordet på en av sina patienter. Under utredningens gång attraheras han allt mer av den mördade mannens älskarinna, Brooke Reynolds, som Rice själv misstänker är mördaren.

Originaltitel Still of the Night
Regissör Robert Benton
Manus Robert Benton
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Meryl Streep, Roy Scheider, Jessica Tandy, Joe Grifasi, Sara Botsford, Josef Sommer, Frederikke Borge, Irving Metzman

2017-04-16
Någon försöker göra Hitchcockthriller, eller kanske rippa dåtida De Palma? Tråkigt, ogenomtänkt manus där ingen av skådisarna får något att jobba med.
Dele
2014-05-20
Lätt haltande thriller av tv-filmskaraktär som väl ändå bjuder på hyfsad underhållning. Svag trea.
Berniey
2014-02-20
Enormt misslyckad thriller på alla plan som en gång i tiden sågs på bio. När man nu snubblar över den och får se om den så tror man att man kan ha ändrat uppfattning, men det hade man inte. Långsamt och totalt genomusel med ett manus som inte räcker till och usla prestationer av alla skådespelare.
Gigi1943
2013-04-29
Men nu har väl castarna överträffat sig själva i misslyckanden, har man sett så dåliga skådespelarprestationer tidigare (Meryl) som i denna rulle. Suck säger jag bara, ja trodde i början att filmen var en parodi, det kanske den var också ... en etta får jag väl dela ut i alla fall och den får Tandy.
sirkurt
2013-02-04
Medioker thriller med en väldigt fånig upplösning.

2013-01-04
helt okej - meryl is captivating
Zipper
2008-10-28
Skön krypande stämning. Lite förutsägbar kanske, men på det hela taget mycket bra.

2008-01-29
Den här va riktigt bra tyckte jag! Snygga dröm / verklighet scener. Bra rollprestationer, blir nog en femma här alltså!
djonipony
2005-11-25
bra början - lite sämre andra halva.
NoWireHangers
2004-10-23