2.3

Tysta blodiga natt

Filmen handlar om Eddie som är mobbad. Han dyrkar Sammi Curr, den stora hårdrocksartisten. När Sammi dör i en hotellbrand gör det Eddie helt förkrossad av sorg. Eddie kommer åt Currs sista demo där han finner hemliga baklängesmeddelanden.

Originaltitel Trick or Treat
Regissör Charles Martin Smith
Manus Rhet Topham, Joel Soisson, Michael S Murphey
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Marc Price, Tony Fields, Lisa Orgolini, Doug Savant, Elaine Joyce, Glen Morgan, Gene Simmons, Ozzy Osbourne, Elise Richards, Richard Pachorek, Clare Torao, Alice Nunn, Larry Sprinkle, Charles Martin Smith, Claudia Templeton

larsen1976
2018-11-19
Femma för filmmusiken.. men den har inte åldrats väl. Därför blir det "bara" en fyra på min gamla favoritfilm.
zonk
2017-12-21
Vicken underbart skön rulle! Lökigheten ligger som en dimma. Samtidigt känns den närapå allvarlig bitvis! Ja, utom när Ozzy är framme som tv-predikant..
DrJW
2016-10-08
Musiken var de enda som jag gillade med den här filmen, annars så var den här en kliché blandning av Christine, Nightmare on Elm Street och Slumber Party Massacre 2 (som egentligen är en ologisk ripoff på Nightmare on Elm Street). Att se Gene Simmons i en roll var inte så oväntat, men däremot Ozzy Osbourne i en ironisk roll =P Postern är en lögn.
2016-07-21
Musiken är bra, filmen blir som bäst måttligt underhållande och även om de inte är några vidare skådespelare så är det ändå lite kul att få se legendarerna Gene Simmons och Ozzy Osbourne i en och samma film. Men det räcker ändå inte för att jag ska kunna ge filmen högre betyg än en 1:a.
Rune2000
2014-01-04
Mycket bättre än vad jag hade räknat med! Rekommenderar endast att se filmen om du älskar metal och/eller skräckfilmer. Ozzy Osbournes cameo är rätt så underhållande.
amam
2013-10-03
Seg och utdragen. Skurken är inte läskig och våldsbitarna är ganska trista. Nja.
2012-10-25
80-tals charmen går inte att återfå och just därför gillar jag såklart den här, för storyn är under all kritik Gene och Ozzy gör små roller och soundtracket består av halvtafflig hårdrock. Däremot hörde jag varken Wasp eller Anthrax som utlovat. Jag hade tyvärr trott att konceptet skulle utnyttjas mer, men har inte hjärta att ge skiten mindre betyg.
ziferN
2012-03-06
Helt ok, charmig och underhållande 80-talare som faktiskt lyckades att underhålla mig hyfsat. Filmen bjuder även på flera härliga låtar som var ett nöje att lyssna på. Den hade dock kunnat göras mer charmig med sin 80-tals anda.. men men, helt ok tidsfördriv!
GasolineCat
2009-12-13
B-filmer från 80-talet är underskattade. Jag älskar denna film, älskar speciellt att Ozzy är med. Det är kul att just han spelar den karaktären som är emot hårdrock. Kul att Gene Simmons också är med. Tror det var att Gene var med som lockade mig att se den från början.
larsen1976
2009-12-12
Helt underbar film, älskar den lika mycket nu som då.... underbar musik, och fantastiska karaktärer!!!!!!