2.6

U-Boat

Handlar om besättningen på ubåten U.S.S. Swordfish som under Andra världskriget möter en tysk ubåt på väg hem efter många månader till havs.

Originaltitel In Enemy Hands
Regissör Tony Giglio
Manus John E Deaver
Genre Drama, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare William H Macy, Til Schweiger, Scott Caan, Lauren Holly, Thomas Kretschmann, Xander Berkeley, Jeremy Sisto, Sven-Ole Thorsen, Ian Somerhalder, Sam Huntington, Carmine Giovinazzo
Filmnummer 20924

angrybeaver
2016-04-21
De som låg bakom detta måste ha velat så mycket mer. Den hade stor potential och hela twisten med att kämpa tillsammans var grym, om än inte fullt lika väl genomförd. På det stora hela en okej film.
lekke
2015-12-29
Oh I dunno, varför ens försöka göra en ubåtsrulle när det har gjorts en "Das boot" tidigare? Bristerna blir så mycket tydligare när allt är en lågbudgetproduktion utan konstnärlig vision. Härlig stock footage!
apmannen
2015-12-05
Filmsoffan gav ändå bonuspoäng till hur filmen nästan omärkligt för även det otränade ögat transformerades från en ubåtsfilm till en meningokockmeningitfilm.
WaldoTrumbull
2012-12-17
Välspelat och bitvis spännande, men manuset engagerar aldrig trots en intressant story. På intet sätt dålig, men kunde samtidigt ha varit ack så mycket bättre. Klaustrofobin vill aldrig riktigt infinna sig, vilket är en grundläggande känsla i alla ubåtsfilmer, och vissa av skådespelarna håller inte riktigt måttet. Manuset innehåller en del tveksamma scener som bara är störande och som drar ner stämningen ytterligare.
Floop
2012-01-29
Gillade att tyskarna faktiskt fick tala tyska emellanåt! Schweiger och Kretschmanns scener var bäst.
MrsSchnieder
2012-01-15
Okej men inte mer.
Djason
2011-12-20
Vass u båtsfilm, bland de bättre jag sett. William H Macy är bra i sin roll, se den här i stället för tex Below, som iof sig inte heller är så dålig.
jonbo
2008-10-25
Svag trea. Bra skådespelare (kanske inte Scott Caan), men en klichéfylld historia.
The_falcon
2008-03-25
Rätt cool, men inte speciellt originell. Dessutom tyckte jag att det var lite för lite karaktärsutveckling. 1 timme 40 minuter utan att man egentligen lärt känna nån av personerna som är med... nja. Klustrofobin var dock närvarande, vilket gör saken lite roligare.
Christian.
2008-03-02
håller med jiemm, fast den har ändå extrema likheter med jakten på röd oktober... vilket drog ner betyget