3.1

Unbroken

1941 tog den olympiske långdistanslöparen Louis Zamperini värvning i det amerikanska flygvapnet. Efter en krasch i Stilla Havet tillbringade han 47 dagar i en livbåt tillsammans med två andra överlevande innan de blev tillfångatagna av japanska styrkor.

Originaltitel Unbroken
Regissör Angelina Jolie
Manus Ethan Coen, Joel Coen, Richard LaGravenese, William Nicholson
Genre Drama, Krig, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Vincenzo Amato, Garrett Hedlund, Luke Treadaway, Miyavi, John Magaro, Domhnall Gleeson, Alex Russell, Jai Courtney, Jack O'Connell, John D'Leo, Finn Wittrock, Maddalena Ischiale, Ross Anderson, CJ Valleroy, Louis McIntosh, Stephen J Douglas

92axha10
2019-06-21
Skulle behövas kortas ned men i övrigt en helt okej skildring.
KyLLo
2019-03-31
Som en tvådelad film med två vitt skilda delar som ändå hänger ihop. Tiden på havet kändes inte helt seriös. Men jag tyckte om det och roade mig gott åt deras desperata handlingar. Det finns så många helseriösa överlevnadsfilmer om folk som driver på havet.
Rele
2019-03-17
En sevärd krigsfilm. Manuset var inte så bra. Regin höll inte så hög nivå heller. Därför blir betyget en trea.
2017-11-26
Lyckas inte engagera eller beröra. Blir därför bra tråkig. Känns tam på något vis.
Spider
2017-04-13
Svår att betygsätta, stark 3a. Lite för lång och utdragen emellanåt. Väldigt snygg film.
Jamesa
2017-02-22
Bra film. Kan definitivt ses.
Bompa
2017-01-18
Meh. Rätt så tråkig film om vad det verkar rätt så tråkig herre. Två långdragna misshandelsscener som inte ger nåt. Slutar med att han finner Gud.!?!?! Amerikansk crap helt enkelt. Dessutom en del av soundtracket av Coldplay, vilket känns helt rimligt för en film av sån här dålig kaliber.
asasae
2016-06-02
Lite seg...
haajen
2016-05-23
Svag trea till denna kompetenta men rätt ytliga och träiga biografi.
Grane
2016-05-08
Fint hanteverk och superbt manus. Landar på en svag 4 då det låga tempot och något utdragna handlingen drar ner betyget. Bra film överlag men det finns bättre i samma genre.